בת 80 שילמה שנים לביטוח סיעודי, וכשנזקקה לו נודע לה שבוטל
הקשישה תובעת את חברת כלל ביטוח, שביטלה את הפוליסה בגלל "אי־כדאיות" לאחר שעברה לבית אבות והוכרה בסיעודית
קשישה סיעודית בת 80 שילמה עשרות שנים פרמיות ביטוח לביטוח סיעוד לשעת הצורך, אולם לאחר שעברה לבית אבות והוכרה כסיעודית הודיעה חברת הביטוח שלה, כלל ביטוח, כי ביטלה את סוג הפוליסה בגלל "אי־כדאיות". בתביעה שהגישה השבוע הקשישה היא דורשת את כספי הפרמיה וטוענת כי מדובר בביטול חד־צדדי שאינו לפי החוק.
בשנה שעברה נודע כי כלל ביטוח בחרה להפסיק ליותר מאלף גמלאים בקרן מקפת הוותיקה את תוכנית הביטוח הסיעודי. כלל הודיעה לגמלאים כי הביטוח הקבוצתי לא יחודש בשל חוסר תועלת כלכלית, ומי שירצה בכל זאת יוכל לרכוש מהחברה פוליסת ביטוח פרטית.
התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד גלית קרנר, מתייחסת לקבוצת גמלאים שהיו עמיתים בקרן מקפת הוותיקה. לדברי עו"ד קרנר, נציגי החברה נהגו ב"ציניות ובערלות לב" כשבנה של הקשישה פנה אליהם בניסיון לממש את הפוליסה. לפי התביעה, נציגי כלל ביטוח הציעו לבן לצרף את אמו לפוליסה חדשה לאחר מילוי הצהרת בריאות חדשה וביצוע חיתום, שבסופו ייקבע אם ניתן לצרפה לביטוח ובאילו תנאים. "אין אלא להגדיר זאת כבדיחה עצובה, ותו לא", נכתב בתביעה.
מכלל ביטוח נמסר בתגובה: "העובדות אינן נכונות ומשוללות כל בסיס. לעמיתי מקפת היתה במשך שנים פוליסת סיעוד קבוצתית. בשנה שעברה הסתיים החוזה, ובעצה אחת עם הנהלת עמותת גמלאי מקפת החליטה כלל שלא לחדש את הפוליסה, כך שבכל השנים שבהן הלקוחה שילמה היא היתה מבוטחת וקיבלה את כל זכויותיה. בעקבות ההחלטה הציעה מקפת לכל העמיתים לעבור אוטומטית לביטוח פרט ללא צורך בחיתום והצהרת בריאות חדשים. התעריף אכן גבוה יותר באופן משמעותי, אך למבוטחים ניתן רצף ביטוחי".


