בטר פלייס: שוב אותו חטא עתיק
ההיבריס המוכר הפיל גם את שי אגסי. המציאות של בטר פלייס היתה הרבה יותר מורכבת משחשב
אנקת גבהים
מהר מאוד התברר שהגבהים שבהם ריחף אגסי בעקבות המיזם, שהפך אותו לדמות בקנה מידה בינלאומי, גרמו לו להתבלבל. הכניסה והיציאה מלשכותיהם של נשיאים וראשי ממשלה, שיבשו את תמונת המציאות שלו. הוא שכח שבטר פלייס היא אמנם הצגה תקשורתית של איש אחד - אבל מאחורי ההצגה נדרשת עבודה סיזיפית של מאות אנשים.
אפשר להביא כאן דוגמה אחת קטנה: אגסי היה בטוח כל כך בעצמו, שלתפקיד מנהלת השיווק של הפרויקט בחר את אחותו דפנה אגסי, מי ששימשה עד אז בתפקידי שיווק זוטרים בסלקום ובמירס. אין ברזומה של אגסי האחות דבר שיכין אותה להתמודד עם כרישי ענף הרכב הישראלי, אבל אגסי חשב שלו מותר הכל.
או היחס שלו לאנשים שהתגייסו למען הצלחת הפרויקט. ההתנשאות, כפיות הטובה, הזלזול, העלבונות. יש יותר מדי אנשי מקצוע שעבדו אצל אגסי ובסביבתו והוא לא ספר אותם ממטר.
ככל שמיזם בטר פלייס התקדם - התבררה המציאות, המורכבת יותר. בניגוד לרושם שאגסי ניסה ליצור, חלק גדול מהישגי בטר פלייס לא היו שלו. כניסת משקיעי־על כמורגן סטנלי ו־HSBC היתה קשורה לקשרים של אנשי החברה לישראל בשוקי הפיננסים הבינלאומיים. גם יחסיו הבעייתיים של אגסי עם מנהלים ברנו־ניסאן איימו להפוך למשקולת שתטביע את החזון, ואז הגיעו התוצאות, שהצביעו על קשיים בהחדרת המוצר.
ההחלטה האמיצה של עופר
עידן עופר - שהלך בכל הכוח אחרי אגסי - התחיל לשמוע מסביבתו ומשותפיו הבינלאומיים שאגסי עובר מצד הנכסים לצד ההתחייבויות של המיזם. בחודש האחרון גם עופר הבין שנדרשת החלטה אמיצה.
השיעור הזה שהמציאות מלמדת את אגסי הוא שיעור חובה לרבים. מי שמזלזל באנשים בדרכו לפסגה, מי שחושב שאפשר לסגור הכל בארבע עיניים עם הבוס־הטייקון ולהתעלם מכל השאר, נשאר לפעמים לבד.