$
רכב

מבחן רכב: הסינית המשפחתית הראשונה בישראל

ה־MG 350 הסינית מציעה שפע של אבזור כמושבי עור וגג נפתח, אך נסיעת מבחן מגלה כי למתחרות מיפן וקוריאה עדיין אין ממה לחשוש

תומר הדר 08:2613.08.12

בקרת האקלים של MG 350, המשפחתית הסינית הראשונה בישראל, מקולקלת. כפתור הטמפרטורה הלך.

 

אני מודה, יש סיבה לכך שלמכונית סינית אני נכנס בחשדנות. גם לקוריאניות התייחסו בחשדנות לפני 20 שנה. אבל תראו איפה הן היום. אני ממשיך בחשדנות: מושב הנהג גבוה מדי, הראש מגרד את התקרה. מסך התצוגה של מערכת הסטריאו אינו קריא באור והמכונית רועשת. אפילו בעמידה.

 


 

ההתחלה הזו לא ממש מבטיחה המשך נסיעה נעימה, אך בהמשך יש הפתעות, קודם תא הנוסעים: איכות הגימור בהחלט סבירה. ב־MG הכניסו פנימה כל פינוק אפשרי: מושבי עור, גג נפתח וגם מרווח פנימי סביר. למחזיקי רכב צמוד, שנגזר עליהם לקבל מכונית משפחתית קטנה מלאה פלסטיק אפרפר, יהיה כאן שדרוג נעים.

 

גם חיצונית, ה־MG מצליחה להיראות נאה ואפילו מעט אגרסיבית. בנסיעה ה־MG מבלבלת: בסיבובים היא מפתיעה עם התנהגות כביש טובה ואחיזה גבוהה, אך על מהמורות היא מתרסקת והבלמים בהחלט יכולים להיעזר בתגבור. המנוע, בנפח 1.5 ליטרים, משודך לתיבה אוטומטית בעלת ארבע מהירויות. התגובה אטית במיוחד - רע מאוד לצריכת הדלק ולפליטת המזהמים, כפי שמומחש היטב על ידי הציון הירוק של ה־MG: קבוצה 12 מתוך 15, כמעט ציון ירוק כמו של רכב־כביש שטח קטן.

 

 

וכאן מגיעים לנתון הקריטי: המחיר, 115 אלף שקל, כ־8,000 שקל פחות מרוב המשפחתיות עם מנועי 1.6 ליטרים שנמכרות בישראל, וכ־5,000 שקל יותר מן המשפחתיות הקטנות שמצוידות במנועי 1.4 ליטרים. עם רמת מחיר כזו עולה הצורך למקם את ה־MG ישירות מול קיה ריו, יונדאי i25 ודומותיהן, כשהנשק שה־MG מביאה לקרב הוא רמת אבזור גבוהה.

 

האם זה מספיק? מחד, ה־MG היא דוגמה מצוינת לכך שאסור לזלזל ביצרני הרכב הסיניים: מדובר ביצרן שמתקרב בצעדי ענק לסטנדרט המערבי וכנראה ידביק את הפער כבר בשנים הקרובות, וה־350 היא הוכחה מצוינת לכך. מנגד, בגלל הצורך למתג את ה־MG גבוה ככל האפשר, ולא כמכונית זולה, התווספו לה תוספות רבות שדוחפות את מחירה לרמה לא הגיונית. גרסה נטולת מושבי עור וגג נפתח, במחיר נמוך באופן משמעותי, היתה הרבה יותר מתאימה.

 

 

MG 350

מנוע: בנזין, נפח 1,500 סמ"ק, הספק מרבי 105 כ"ס, מומנט מרבי 13.8 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית - 170 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־13.1 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן - 11.6 ק"מ לליטר, נתוני מבחן - 10.3 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 12

בטל שלח
    לכל התגובות
    x