דרושות חברות מחויבות חברתית
דור העובדים הבא יחפש עבודה שתאפשר לו להביא לשינוי חברתי, גם על חשבון יוקרה ומשכורת גבוהה
רבים מהיתרונות של תוכניות המחויבות החברתית של חברות ברחבי העולם כבר ידועים. תוכניות אלו משפרות את התדמית הציבורית ואת מעמדו של המותג, חוסכות בעלויות, מצמצמות את הזיהום ומחזקות את הקשרים עם הקהילה.
אבל אספקט אחד שחברות רק מגלות את תרומתו, נובע מההשפעה שיש לתוכניות מסוג זה על עובדי החברה עצמם.
מחקר חדש שפרסם בתחילת החודש ארגון העסקים הסביבתי Net Impact, מגלה כי יותר ויותר כישרונות צעירים מוכנים להישאר במקום עבודה עם תוכנית תאגידית־סביבתית חזקה, גם כשהם מקבלים הצעות נדיבות יותר מחברות מתחרות. לא רק שה־CSR ( (Corporate Social Responsibility הופך לגורם שמשאיר עובדים במקום עבודתם לאורך זמן רב יותר, העובדים גם מוכנים להרוויח מעט פחות בתמורה לתחושת שינוי ומטרה שאיתה הם מזדהים.

עובדים שתורמים חברתית מרוצים יותר
הסקר מצא כי תפיסות אלה רווחות בעיקר אצל עובדים צעירים. שינוי מגמה זה נתפס כשינוי ערכי אצל הדור הבא של העובדים: אם בעבר מחויבות או מעורבות סביבתית וחברתית נתפסו בעיני עובדים כשיקולים שוליים, הרי עתה הם בעלי חשיבות עליונה.

מתוך 1,726 נסקרים, 70% הסכימו כי להם ולמקום עבודתם יש מחויבות לחברה ולקהילה, וכי עליהם לממשה בעצמם. הממצא הבולט ביותר הוא זה שנוגע למושג מתהווה בשם Impact Career, כלומר קריירה בעלת יכולת ליצור שינוי. 46% מהעובדים שמעוניינים לתרום חברתית, ומקבלים במקום העבודה שלהם הזדמנות לעשות זאת, הביעו שביעות רצון גבוהה, נאמנות והנאה ממקום העבודה. לעומתם, בקרב עובדים שהיו מעוניינים לתרום חברתית או סביבתית ומקום העבודה לא אפשר להם ליישם זאת, רק 16% היו מרוצים ממקום העבודה.
להעלות את המורל ולשפר את התפוקה
כשבדקו החוקרים את עמדותיהם של סטודנטים לגבי קריירה בעלת יכולת ליצור שינוי, הם מצאו כי אצל דור העובדים הבא החשיבות אף גבוהה יותר. 72% מהסטודנטים אמרו כי עבודה שתאפשר להם ליצור שינוי סביבתי או חברתי חשובה להם יותר מהקמת משפחה עם ילדים, התעשרות או משרה יוקרתית. למעשה, רבים בדור עובדים טרי זה מוכנים לוותר על 15% ממשכורתם כדי לעבוד "במקום הנכון", זה שיאפשר להם לתרום לסביבה ולחברה.
"דור העובדים הבא אינו מוכן להשאיר את העקרונות שלו בפתח העסק כשהוא הולך מדי שני לעבודה", כתבה ליז מאו, מנכ"לית Net Impact. "חברות שלא יצרו תוכנית CSR טובה ואטרקטיבית, יפסידו במירוץ לגיוס כישרונות. אנחנו גם רואים עד כמה העובדים מרוצים ממקום עבודה שמאפשר להם לקיים את העקרונות הסביבתיים־חברתיים שלהם. אם עובדים מרוצים תורמים יותר לעסק שבו הם עובדים, הרי שזו דרך פשוטה לחברות להעלות את התפוקה והמורל של אנשיהן, ובאותה הזדמנות גם להתייעל סביבתית, להיות מעורבים בקהילה ולשפר את ערכי המותג שלהן".


