$
בארץ

ייצוגית נגד טבע: התוקף של "אקמולי" מתקצר אחרי הפתיחה

התובע טוען כי טבע מטעה את הצרכן בכך שאינה מפרסמת את תוקף התרופה לאחר פתיחת הבקבוק. היקף התביעה מוערך ב-100 מיליון שקל

מארק שון 15:49 10.05.12

 

תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית הוגשה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד ענקית התרופות טבע, גובה התביעה מוערך בכ-100 מיליון שקל.

 

התובע, אורי הדר, טוען באמצעות עו"ד יצחק אבירם כי טבע אינה מגלה לציבור ומטעה אותו לגבי תוקף תרופת "אקמולי" לילדים, כך שלאחר פתיחת הבקבוק תוקף המוצר מתקצר. בתביעה נטען כי התוצאה של אי הפרסום של תוקף המוצר לאחר פתיחתו היא אחת מהשתיים: מצב שבו לקוחות משתמשים בתרופה לאחר שפג תוקפה, או בזבוז מיותר וזריקת תרופות טובות לאשפה.

 

התובע טוען כי פנה לרוקחים ולרופאים ואף לחברה עצמה, וניתנו כמה תשובות שונות, החל מתשובה שלפיה התוקף אינו משתנה, תשובה שלפיה התוקף מתקצר ולא ברור בכמה, וכן תשובה שחוזרת על עצמה שלפיה התוקף של המוצר שנפתח הינו לשישה חודשים מיום הפתיחה. לטענת התובע, גם בשירות הלקוחות של טבע ניתנו כמה תשובות שונות.

 

"בפנייה הראשונה נמסר כי התאריך הרשום על גבי הבקבוק מתייחס לכך שהבקבוק סגור, וזהו המועד שבו אפשר להשתמש בתרופה או למכור אותה", נכתב בתביעה, "שירות הלקוחות לא ידע למסור האם התרופה מאבדת מיעילותה לאחר פתיחת הבקבוק, או עד מתי מותר או רצוי להשתמש בה. יצוין כי בסוף השיחה נמסר שהשיחה תועבר לרוקח, ואז השיחה נותקה. בפנייה שנייה נמסר מהנציגה במוקד השירות כי לדעתה ה'פרטית' מותר להשתמש עד הסוף, כלומר עד למועד התפוגה על הבקבוק. הגברת הנכבדה הבהירה שהיא אינה בטוחה בתשובה והפנתה את השיחה לרוקח, והשיחה נותקה. פנייה נוספת העלתה את מספר הקסם: שישה חודשים לאחר הפתיחה. בתשובה לשאלה היכן הדבר כתוב ניתנה התשובה: 'זה לא כתוב אבל כולם יודעים'".
x