$
רכב

בכיר ביונדאי ל"כלכליסט": "למדנו רבות מהריקולים של טויוטה"

לדברי סיונג טאק קים, מספר 3 בחברה, "כיום איננו שואפים להיות מספר אחד בעולם. אנו שואפים להגיע למצב בו יונדאי היא מותג אהוב. לגבי ישראל הדגיש: "ישראל חשובה ליונדאי הן מבחינת מכירות והן מבחינת הסימבוליות ויחודו של השוק"

תומר הדר, סאול 10:5510.05.12

"למדנו רבות מהריקולים של טויוטה", כך אמר ל"כלכליסט" סיונג טאק קים, מספר 3 בחברת יונדאי העולמית. קים, הכפוף ישירות לבעליה של יונדאי ולבנו אחראי על שיווק מכוניות יונדאי ברחבי העולם.

 

"בעבר התמקדנו יותר בחדירה לשווקים חדשים, אך למדנו רבות מטויוטה. לעיתים צמיחה מואצת

עלולה לבוא על חשבון איכות ולכך איננו מוכנים", אמר קים. "כיום איננו שואפים להיות מספר אחד בעולם. אנו שואפים להגיע למצב בו יונדאי היא מותג אהוב. משם כבר מגיעה הצלחה עולמית. לאחרונה חווינו משבר כלכלי עולמי, שהיכה בארה"ב. בתקופה ההיא יצרנים יפניים הפחיתו ייצור, אנחנו עשינו ההיפך, ולקראת סיום המשבר היו בידינו מספיק דגמים חדשים להשביע את הרעב שנוצר בזמן ההתאוששות כגון הולוסטר".

 

"ביונדאי יש כמה תפיסות יחודיות לגבי ענף הרכב העולמי", אומר קים. "ראשית, איננו מוציאים עבודה החוצה. יונדאי היא חברה שמתכננת הכל לבדה. החל בתיבות הילוכים וכלה במרכבים. שנית, יונדאי גם לא מאמינה בקונספט 'המכונית העולמית', כלומר מכונית אחת המתאימה לשווקים שונים.

 

"אנו מתכננים מכוניות לשווקים ספציפיים. ב-2005 הוקם מפעל עבור ארה"ב, מפעל מוקם בימים אלה בדרום אמריקה. ב-2008 הוקם מפעל הודי. באותה שנה הוקם מפעל בצ'כיה. כל מפעל מתמחה במכוניות לשיווק מקומי", אמר קים.

 

בשונה מיצרנים כגון לקסוס, אינפיניטי ואקיורה, זרועות יוקרה של יצרניות רכב עממיות, ביונדאי אין שום תוכנית פיצול מותגים: "אין לנו כוונה לייצר תת-מותג וגם לא מותג יוקרה", הדגיש קים: "יונדאי מיוצגת בכבוד בשוק רכבי הפרמיום עם הג'נסיס ואף זכתה בפרסים על מנועה של המכונית. רכבים כאלה, שממותגים כיונדאי ולא כדגם יוקרה, מהווים מקפצה תדמיתית ליתר דגמי החברה העממיים".

 

לגבי עתידה של יונדאי אמר קים, כי למרות ייצורה של מכונית חשמלית עירונית קטנה, המבוססת על מכלולי יונדאי I10, בפועל החברה רואה את עתידה דווקא בשימוש בטכנולוגיות היברידיות והנעת מימן: "רכב חשמלי סובל מבעיית טווח ותשתית חסרה. בעתיד רכבים חשמליים ישמשו לנסיעה עירונית אך נסיעות חוץ עירוניות ידרשו טכנולוגיות מימן והיבריד".

 

בכל הנוגע לשוק הרכב הישראלי, קים מדגיש שיונדאי העולמית נחושה לשמר את מיקומה בראש טבלת המכירות: "ישראל חשובה ליונדאי הן מבחינת מכירות והן מבחינת הסימבוליות ויחודו של השוק. לכן נקפיד לשמר את מקומנו ואת יכולת התחרותיות שלנו. עם זאת, תחרותיות זו לא תבוא על חשבונה של איכות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x