$
בארץ

משומשת עד 10,000 שקל: מכונית בעלות של נופש בחו"ל

"כלכליסט" בדק מי המכונית המבוקשת מקרב המכוניות הזולות. התשובה: דייהטסו שרייד ויונדאי אקסנט

תומר הדר 08:19 07.05.12

 

שוק הרכב הישראלי עבר בשנים האחרונות לא מעט משוכות שכללו שינויים רגולטוריים, חדירה של מכוניות קטנות וזולות במחיר של 60 אלף שקל, ומכירה של מכוניות חדשות בהוזלות ניכרות על ידי חברות ליסינג.

 

כל אלה הביאו לשחיקה במחיריהם של דגמי מכוניות פופולריים רבים, והם מאפשרים כיום רכישה של מכונית חדשה יחסית במחיר של חופשה בחו"ל. הרוכשים הם לרוב סטודנטים, צעירים ומשפחות אשר זקוקות לרכב נוסף במחיר זול לנסיעות עירוניות.

 

לבקשת "כלכליסט", בחן לוח WinWin את שוק המכוניות המשומשות שמחירן אינו עולה על 10,000 שקל. הבדיקה מתייחסת לשני תחומים: איזה רכב במחיר של עד 10,000 שקל הוא המבוקש ביותר על פי מספר החיפושים בלוח WinWin, ואיזה רכב הוא הנמכר ביותר בפועל.

 

מנתוני WinWin עולה שהמכונית המבוקשת ביותר, כלומר זו שהגולשים חיפשו הכי הרבה, היא דייהטסו שרייד שנת 1993. על פי נתוני האתר, נמכרה דייהטסו שרייד משנה זו במחיר ממוצע של 4,488 שקל. במקום השני אחרי הדייהטסו שרייד נמצאת יונדאי אקסנט שנת 1996, מכונית שנמכרה בממוצע עבור 6,355 שקל. מחירון לוי יצחק, אגב, מתמחר דגם זה ברמת הגימור היקרה ביותר ב־7,000 שקל.

 

אחרי האקסנט נמצאת במקום השלישי רנו קליאו שנת 1998, ששווה במחירון לוי יצחק 7,800 שקל ונמכרה בסכום ממוצע של 6,546 שקל.

 

שלא במפתיע, גם בטבלת המכוניות הנמכרות ביותר, כלומר אלו שפורסמו למכירה ומודעות המכירה שלהן הוסרו הכי מהר לאחר מכירת הרכב, השלישייה הפותחת זהה - דייהטסו שרייד היא המכונית שנמכרת הכי מהר. אחריה נמצאות יונדאי אקסנט, רנו קליאו ובמקום הרביעי פיאט פונטו שנת 2000.

x