סוף ל"סיבוב מוצא": שתי מנהרות יחליפו את גשר הראל בדרך לירושלים
המנהרות, באורך של כ- 650 מטר כל אחת, ייכרו מתחת למחלף ויקצרו את זמן הנסיעה לירושלים. עלות הפרויקט - כ-2.5 מיליארד שקל
החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) פרסמה היום (ג') את המכרז לכריית מנהרות הראל בכביש מספר 1 במסגרת הפרויקט לשדרוג כביש ירושלים-תל אביב.
המנהרות, באורך של כ- 650 מטר כל אחת, ייכרו מתחת למחלף הראל וחומר החציבה והעפר הרב שיוצא מהן ימוחזר וישמש למילוי ואדי ארזה הנמצא מזרחית למנהרות ומהווה חלק מפרויקט שדרוג הכביש. עלות הפרויקט נאמדת בכ- 2.5 מיליארד שקל.

במסגרת התוכנית יבוטל קטע הכביש המסוכן ב"סיבוב מוצא", ובמקומו יוקמו שני גשרים מקבילים, בני שלושה נתיבים, באורך של 800 מטר, שיתנשאו מעל עמק מוצא. הגשרים החדשים יהפכו את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר.
המכרז יבוצע בשיטת "תכנון ביצוע" ( design build ) שבו הקבלן מתכנן ומבצע את הפרויקט בהתאם להנחיות החברה הלאומית לדרכים. שיטה זו מאפשרת צרוף של חברות ישראליות עם חברות קבלניות מחו"ל שצברו ידע וניסיון בכריית מנהרות בשיטת שנבחרה למנהרות הראל.
שר התחבורה ישראל כץ ציין כי המנהרות יקצרו את זמן הנסיעה לירושלים ויצמצמו את צריכת הדלק וזיהום האוויר של כלי רכב. סמוך למחלף החדש יוקם חניון "חנה וסע" ותחנת אוטובוס לנוחיות הנהגים המגיעים לירושלים.


