$
בארץ

הבעיות בדרך ליעד של אגמון

מנכ"ל ב.מ.וו עשוי להיתקל בקשיים בדרכו לכבוש את שוק רכבי היוקרה

תומר הדר 09:08 21.02.12

 

כניסתה של דלק רכב לשוק רכבי היוקרה אינה עניין של מה בכך. מכוניות ב.מ.וו אמנם נמכרות בישראל זה שנים רבות, אך עד כה עוד לא קם יבואן בתחום זה שהצהיר בגלוי גם על הוזלה גורפת של דגמים רבים וגם על הימנעות מהנחות. מסיבה זו בדיוק עשויה דלק רכב למצוא עצמה בפני לא מעט קשיים, לפחות בתחילת הדרך.

 

ראשית ישנו עניין היקפו של שוק רכבי היוקרה הישראלי. לדברי בעל השליטה בדלק רכב גיל אגמון, בכוונתו להגדיל את נתח השוק של ב.מ.וו ולמקמה במקום הראשון בשוק רכבי היוקרה בישראל. אולם אסור לשכוח שמדובר בשוק מוגבל בגודלו, שבו נמכרים אלפים ספורים של מכוניות בשנה. שנית, ישנו נושא הלקוחות עצמם. לקוחותיה המסורתיים של ב.מ.וו פונקו במשך שנים הן במתן הנחות מפליגות והן בעסקאות טרייד אין אטרקטיביות במיוחד. הנחות אלה הפכו לחלק בלתי נפרד משוק רכבי היוקרה הישראלי. נכון שמכוניות ב.מ.וו זולות יותר כעת, אך בל נשכח שהמתחרים עדיין מעניקים הנחות מופלגות המורידות את מחירי רכבי היוקרה שלהן אף מתחת למחירים שקבע אגמון.

 

יתרה מזאת, כאן עולה בעיה נוספת: הוזלה כה גורפת של מכוניות ב.מ.וו חדשות פוגעת בערכן של המכוניות המשומשות. לדברי אגמון, הירידה בערך הרכב החדש מקזזת את הירידה בערך הרכב הישן, אך נכון להיום קיימים אלפי לקוחות ב.מ.וו שטרם רכשו רכב חדש וצפויים לצפות בקרוב בערך מכוניתם המשומשת צונח.

 

ויש בעיות נוספות בשוק היוקרה: מכוניות ב.מ.וו נחשבות כיום ללהיט יבוא אישי. לא נדרש כישרון מיוחד כדי להבחין בהוזלות הניכרות של דגמי ב.מ.וו הפופולריים ליבוא אישי כמו X6. היבוא האישי צפוי להפוך בקרוב לחוקי הודות לפועלה של ועדת זליכה, ולדברי אגמון המחירים שקבע אטרקטיביים כל עוד מדובר ביבוא אישי חוקי. מדובר ברמיזה לנושא זיוף החשבוניות שהפך נפוץ בענף. למרות זאת, אי־אפשר להתעלם מהעובדה שלקוחות מסורתיים רבים של ב.מ.וו עלולים להיבהל ממדיניות המחירים הקשיחים ולפנות אל היבוא האישי.

 

יתרה מזאת, בימים אלה פועלת ועדת זליכה להסדרת ענף הרכב. לפי מסקנותיה הצפויות, יבואן רכב המחזיק יותר מ־8% מהשוק, כגון דלק מוטורס יצטרך להיפטר ממותגים. מדובר בנקודה בעייתית שבבוא היום עשויה להכביד על אגמון.

x