$
בארץ

מבצע ישן־חדש בחברות הליסינג

מכוניות מדגמי 2009 ו־2010 מוצעות ללקוחות על ידי חברות הליסינג, לאחר שהן נאלצו להעביר לחברות ההייטק מכוניות מ־2011

תומר הדר 09:00 20.02.12

 

קוראים חדי עין של עיתוני סוף השבוע הבחינו לבטח בשפע של מודעות מכירה של חברות הליסינג הגדולות, אשר מציעות מכוניות משומשות למכירה. עם החברות נמנות אלבר ושלמה SIXT. אלא שבניגוד למודעות המכירה הרגילות, שבהן מוצעות מכוניות בנות שלוש וארבע שנים, הפעם מדובר במכוניות חדישות למדי, מדגמי 2009 ו־2010. המכוניות מוצעות עם קילומטראז' נמוך ובמחירים שבחברות הליסינג מגדירים כאטרקטיביים.

 

כך לדוגמה, מבדיקת "כלכליסט" עולה שבחברת אלבר מוכרים טויוטה קורולה אוטומטית מודל 2010 עם 27 אלף ק"מ, ב־89,500 שקל במקום ב־105 אלף שקל. ניסאן מיקרה נמכרת ב־66,900 שקל עם 34 אלף ק"מ, במקום ב־83 אלף שקל.

  

מדוע בחברות הליסינג ממהרים להציע למכירה מכוניות לפני תום חוזי הליסינג? התשובה טמונה דווקא בשוק המכוניות החדשות, אשר סובל בימים אלה מהאטה. כך, בסוף השנה שעברה הציעו יבואני רכב רבים את מרכולתם לחברות הליסינג בהנחות ניכרות. הנחות אלה לוו גם בתנאי אשראי אטרקטיביים שניתנו לחברות הליסינג, ובלבד שיסייעו ליבואני הרכב להיפטר מכמה שיותר מכוניות לקראת סוף השנה.

 

ממהרים להציע הנחות
ממהרים להציע הנחות

 

אך כאן מתעוררת בעיה: בחברות ההייטק, הלקוחות העיקריים של חברות הליסינג, אין בימים אלה חוזים רבים המגיעים לסיומם, כך שאין בנמצא עובדים שיקבלו את המכוניות החדשות שרכשו חברות הליסינג. במקרה כזה חברת הליסינג נאלצות למצוא "בית" למכוניות שקנו בשלהי 2011, באמצעות העברתן למחזיקי מכוניות ליסינג עוד לפני תום החוזה. האם מבחינת הלקוחות מדובר בעסקה כדאית? התשובה היא כן.

 

בימים כתיקונם, לקוח שמגיע לחברת ליסינג ומבקש מכונית בת שנה, נתקל באנשי מכירות שמדגישים שהוצאת מכונית בת שנה מידיו של איש הייטק היא מהלך הכרוך במאמץ ניכר ודורש פרמיה. כעת, חברות הליסינג הן אלה שלהוטות אחר הלקוחות.

x