$
תיירות

שקדי: "לא מקבלים אותנו לבריתות התעופה הגדולות בגלל שאנחנו יהודים"

מנכ"ל אל על השתתף בדיון ההכנה בוועדת הכלכלה של הכנסת לקראת הקריאה השנייה והשלישית להצעת החוק של ח"כ אחמד טיבי לפיצוי וסיוע לנוסעים בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה; ח"כ טיבי: זה לא מצדיק את הפקרת הצרכן - כשיש עיכוב צריך לפצות"

כלכליסט 17:5215.02.12

"לא מקבלים אותנו לבריתות התעופה הגדולות בגלל שאנחנו יהודים, ולכן האפשרות שלנו לתת מענה ללקוחות מוגבלת" - כך טען היום (ד') מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת לקראת הקריאה השנייה והשלישית להצעת החוק של ח"כ אחמד טיבי לפיצוי וסיוע לנוסעים בשל ביטול טיסה

או שינוי בתנאיה.

 

שקדי אמר עוד בדיון כי לא ניתן לנתק את הצעת החוק מעולם התעופה, שהוא עולם שיש בו 3 בריתות גדולות. הוא הסביר כי בכל ברית יש בין 2,500 ל-4,000 מטוסים, והחברות שנמצאות בבריתות תעופה טסות ממאות שדות תעופה ברשת נתיבים רחבה. לדבריו, לכל חברות התעופה הישראליות יש לא יותר מ-45 מטוסים, והדבר קשור ליכולת לתת מענה ללקוחות.

 

ח"כ טיבי הגיב על הדברים ואמר: "כשהגעתי לפה בבוקר ידעתי שאתם יהודים. אני חי עם העובדה הזו כל יום, אבל החוק משרת את כל האוכלוסייה". המנכ"ל שקדי הסביר כי היכולת של 45 מטוסים להתמודד עם עיכובים היא פחותה בהרבה מיכולת של קבוצה שיש בה 4,000 מטוסים.

 

"כשללופטהנזה יש בעיה, יש להם פתרונות אחרים רחבים יותר", אמר שקדי. ח"כ טיבי אמר בתגובה: "זה לא מצדיק את הפקרת הצרכן - כשיש עיכוב צריך לפצות". שקדי הבהיר כי הוא לא כופר בעיקרון הזה, אך הוסיף כי בישראל יש שדה תעופה אחד עם מסלול נחיתה אחד והיכולת לתת מענה חלופי היא מוגבלת.

  

מנכ"ל אל על התייחס ספציפית להחלטה לקבוע איחור של 8 שעות כביטול טיסה. לדבריו, בעולם אין הגדרה כזו שקובעת כי איחור מסוים יהפך לביטול וההצעה מחמירה בנושא הזה באופן קיצוני. הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, הזכירה כי הטענות הללו עלו במהלך הכנת החוק לקריאה ראשונה וחברי הכנסת החליטו להקל על חברות התעופה ולקבוע רף של 8 שעות איחור שיחשבו לביטול, שהיה גבוה יותר מההצעה המקורית שעמדה על 6 שעות.

 

יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, הציע כי שר התחבורה, בהסכמת שר התמ"ת ובאישור של ועדת הכלכלה, יוכל לשנות את הרף בטווח זמן של עד 4 שעות לשני הכיוונים. כלומר, להאריך את המועד ולקבוע כי איחור של עד 12 שעות ייחשב לטיסה שבוטלה, או לקצר את המועד ולקבוע כי איחור של 4 שעות בלבד ייחשב לטיסה שבוטלה. הוועדה אישרה את הצעת היו"ר ודחתה הצעה של ח"כ דוד אזולאי, שביקש להשאיר את ההחלטה בידי שר התחבורה, באישור ועדת הכלכלה ובהתייעצות עם שר התמ"ת.

 

בתום הדיון הודיע היו"ר שאמה-הכהן כי מאחר ומדובר בהצעת חוק צרכנית וחשובה ממדרגה ראשונה, הוועדה תמשיך להכין את החוק לקריאה שנייה ושלישית בהקדם על מנת לסיים את החקיקה במהרה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x