$
בארץ

בעיית תנועה

לפני כמעט 8 שנים החלה רכבת ישראל בפרויקט הכפלת המסילה בין לוד לבאר שבע שאורכו 87 ק"מ. כמה זמן לדעתם ייקח להקים את הקו לאילת?

שלומי דונר 15:17 05.02.12

 

נפתח בבעיית תנועה: ברבעון השלישי של 2004 החלה רכבת ישראל בפרויקט הכפלת המסילה בין לוד לבאר שבע. אורך המסילה הוא 87 ק"מ. הפרויקט אמור להסתיים עד סוף מרץ השנה, כמעט 8 שנים לאחר שהחל. היוםאישרה הממשלה את פרויקט קו הרכבת לאילת, שאמור לחבר את העיר הדרומית לתל אביב במסילה שאורכה 350 ק"מ. מתי לדעתכם ייצא הקטר הראשון מת"א לאילת?

 

בהודעה לעיתונות שפירסמה לשכת ראש הממשלה נכתב כי זמן הבנייה יוקצב לחמש שנים. ברור. וגם רכבת ישראל נותנת שירות מצוין לנוסעים ומגיעה תמיד בזמן. גם ידוע שבישראל מרימים פרויקטים במהירות, ואין בה כלל ביורוקרטיה. גם העובדה שבקרוב יוקם צוות בין משרדי שיבחן מי יקים את הקו לא אמור לעכב הרבה את העניין.

 

וכן, אני ציני.

 

לאחר שהממשלה אישרה את הפרויקט, אמר בנימין נתניהו כי "כבר 63 שנה מדברים על חיבור הפריפריה למרכז, אך דבר לא השתנה. קו הרכבת ומקורות הגז הנמצאים בישראל יכולים לקשור אינטרסים חזקים בתחום הכלכלי, האנרגטי והתעשייתי".

 

צודק נתניהו. כבר 63 שנה מדברים ודבר לא השתנה, וגם עכשיו רק מדברים ומן הסתם דבר לא ישתנה. הפריפריה מנותקת מהמרכז וכנראה תמשיך להיות מנותקת עוד הרבה שנים. אבל אולי במשפט הזה של ראש הממשלה טמונה גם התשובה לבעיית התנועה שבתחילת המאמר:  63 שנה נראה זמן בהחלט ריאלי לסיום הנחת קו הרכבת לאילת.

 

ואם אתם מעוניינים לעשות את החישוב עם מחשבון, אל תשכחו להמיר את את היחידות לשנים במקום שעות או חודשים. בהצלחה.  

 

 

x