$
רכב

אחזקת רכב עלתה בשנה האחרונה בכ-6%

הסיבה העיקרית להתייקרות היא עליית מחיר הדלק. העלות לק"מ בודד של נסיעה התייקרה מ-2.08 שקל בינואר 2011 ל-2.2 שקל כיום. סך ההוצאות השנתיות הקבועות והמשתנות לרכב משפחתי ממוצע עומד על 32,959 שקל, לעומת 31,228 שקל בינואר 2011

ליאור גוטמן 22:2501.02.12

אחזקת רכב פרטי עלתה בשנה האחרונה בכ-6% - כך עולה מנתוני חשב מערכות מידע.

 

הסעיף העיקרי שבגללו נרשמה התייקרות בסך עלויות אחזקת מכונית הוא מחיר הדלק (בנזין ברמת אוקטן 95), שהתייקר אתמול בחצות לרף של 7.43 שקל לליטר, כאשר 54% מהמחיר מיוחסים למס ישיר (בלו) ועקיף

(מע"מ) שמוזרמים ישירות לקופת האוצר.

 

פילוח נתוני "חשב" מעלה שסך ההוצאות הקבועות והמשתנות לרכב משפחתי ממוצע הגיע בפברואר 2012 ל-32,959 שקל, לעומת 31,228 שקל בינואר 2011. מדובר בסיכום הוצאות על  החזר ההון (פחת), עלויות מבחן רישוי שנתי (טסט) וביטוחי חובה ומקיף, תיקונים, חלפים וצמיגים וכן אביזרים או תיקונים קלים שהביטוח אינו מכסה.

 

הנתונים מיוחסים לרכב בן שלוש שנים שנפח מנועו 1.6 ליטר ושנוסע כ-15 אלף ק"מ בשנה, כאשר 50% מהנסיעות הן עירוניות.

 

העלות לק"מ בודד של נסיעה התייקרה מ-2.08 שקל בינואר 2011 ל-2.2 שקל בפברואר 2012. עם זאת, ב"חשב" בחרו לשכלל את מחיר הבנזין בשירות מלא (7.67 שקל לליטר), ולא את עלותו בתדלוק עצמי (7.43 שקל לליטר). במידה ומתייחסים לבעל מכונית שמוותר על שירותי הדיילות בתחנות הדלק אזי יש לקזז מהחישוב השנתי כ-300 שקל, מה שמוביל שעלות אחזקת הרכב למתדלקים עצמאית התייקרה בשנה האחרונה בכ-4.7%.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x