$
רכב

בכירי ענף הליסינג משיבים לזליכה: איננו יכולים להשפיע על מחירי היבואן

מוני בר, יו"ר ארגון הליסינג: "הטענה שבגלל חברות הליסינג הלקוח הפרטי משלם יותר, היא פשוט לא נכונה. אנחנו נמצאים בשוק חופשי שיש בו הרבה שחקנים"

תומר הדר 16:0816.01.12

לאחר שהיום מתח ירון זליכה ביקורת קשה על חברות הליסינג במהלך ויעדת הרכב השנתית של מוטו תקשורת, תוקפים ראשי חברות הליסינג בחזרה.

 

זליכה אמר הבוקר כי חברות הליסינג "יצרו מנגנון של מחירים מלאכותיים לרכב משומש, והתנהגות זו יוצרת התאמת מחירים גם בשוק הייבוא". לדברים

אלה התייחס היום מוני בר, יו"ר ארגון הליסינג: "ענף הליסינג הוא אחד הענפים הסופר-תחרותיים בישראל. בשנים האחרונות ירדו מחירי הליסינג באופן משמעותי לכל משתמשי הליסינג, שיצאו מכך נשכרים.

 

"יתרה מזאת, התחרותיות הגדולה בענף הביאה להוזלה של המוצר. כמו כן, הטענה שבגלל חברות הליסינג הלקוח הפרטי משלם יותר, היא פשוט לא נכונה. אנחנו נמצאים בשוק חופשי שיש בו הרבה שחקנים, והמחשבה שיש מישהו שיכול ללחוץ על יבואן שיעלה או לא יעלה מחירים היא פשוט בלתי אפשרית. היבואנים תחרותיים מאוד ולכן אין מצב שחברות הליסינג יכולות להפעיל לחץ כלשהו ושהיבואנים יישרו קו.ההנחות שחברות הליסינג מקבלות מהיבואנים מתגלגלות, בגלל התחרותיות, לצרכן הפרטי. חברות הליסינג חייבות למכור מכוניות וכשהן מוכרות את המכונית מיד שניה ההנחה מתגלגלת אוטומטית לצרכן".

 

עוד ציין בר: "אני צופה מצב שב-2012, תהיה עלייה של מחירי הליסינג. המצב הנוכחי שאנחנו נמצאים בו היום הוא שמחירי הליסינג ירדו כבר מתחת לקו האדום של הרווחיות. אני חושב שב-2012 יהיה תיקון כלפי מעלה. מאחר שמדובר במוצר שהוא מאוד נוח למשתמש אני לא צופה ירידה בביקושים".

 

על דברים אלה הוסיף אסי שמלצר, סגן יו"ר דירקטוריון קבוצת שלמה: "חברות הליסינג הופכות את הרכבים המשומשים לזמינים ונזילים יותר עבור הציבור.

 

פרמטרים כמו גילוי נאות, בדיקה, טיפול, הצגת הרכב במגרש, אחריות, מימון ועוד, הם פרמטרים שחברות הליסינג הכניסו לשוק. אנחנו הכנסנו לשוק מכוניות צעירות ומטופלות היטב. כיום, לקוחות יכולים לבחור בצורה בטוחה ואיכותית בין מגוון של רכבים ומחירים ולקבל רכב עם אחריות, מימון ולפעמים גם ביטוח. למעשה, בזכות חברות הליסינג, הוחלו על ענף מכירת הרכבים מיד ראשונה כל הפרמטרים שפעם היו נכונים רק ברכישת רכב חדש. רכישת רכב מיד ראשונה מחברות הליסינג הפכה לדרך הטובה, הבטוחה והיעילה ביותר מבין החלופות העומדות בפני הלקוח".

 

דני שמעוני, מנכ"ל הרץ, התייחס לסוגיית המחירים שבהם רוכשות חברות הליסינג את המכוניות: "גוף גדול שרוכש רכבים. בין אם מדובר בחברת ליסינג, או אפילו מדינת ישראל מקבל הנחה. מדובר בהנחת כמות מקובלת בענף. יתרה מזאת, כיום ללקוח הפרטי כדאי לרכוש מכונית ליסינג בת שנתיים או שלוש, דווקא מכיוון שרכב ליסינג זוכה לתחזוקה עדיפה וספר טיפולים מתועד ומסודר".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x