$
בארץ

בלעדי ל"כלכליסט": הליסינג נגמר, בצה"ל ממשיכים לנסוע

צה"ל מסרב להחזיר לחברת שלמה SIXT ולחברת אלבר מאות רכבי ליסינג שחוזי החכירה שלהם הסתיימו בשבועות האחרונים

תומר הדר 07:09 11.01.12

 

צה"ל מסרב להחזיר לחברת שלמה SIXT ולחברת אלבר מאות רכבי ליסינג שחוזי החכירה שלהם הסתיימו בשבועות האחרונים, כך נודע ל"כלכליסט".

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", בתחילת 2012 משרד הביטחון היה אמור לצאת במכרז ליסינג לרכבים משפחתיים קטנים, שישמשו בעיקר קצינים בדרגת סגן אלוף. אך לדברי גורמים במשרד הביטחון, פרסומו של המכרז החדש מתעכב עקב גירעון תקציבי.

 

בינתיים, הרכבים הצמודים שחוזה החכירה שלהם הסתיים, ובהם מכוניות רבות מדגם שברולט אוואו סדאן, ממשיכים לשמש את הקצינים.

 

לדברי אותם גורמים, באופן רגיל, החזרה מאוחרת של רכבים לחברות הליסינג אמורה לגרור קנס בגובה ניכר. אך בחברות הליסינג הגדולות בחרו שלא להטיל את הקנס על לקוח כה גדול, אלא להמשיך לחייב את משרד הביטחון במחיר רגיל של עסקת ליסינג, בתקווה לעסקאות עתידיות.

 

חברות הליסינג צפויות להפסיד ממהלך זה, כיוון שרכבים אשר מוחכרים לצה"ל נוסעים מדי שנה קילומטראז' גבוה בהרבה מרכבים המוחכרים ללקוחות במגזרים אחרים, מה שעשוי להקשות על מכירה עתידית של רכבים אלה.

 

ממידע שהגיע לידי "כלכליסט" עולה שעד כמה מדובר בכמות של כ-500 רכבים שלא הוחזרו למרות סיום החוזה, שחלק ניכר מהם מדגמי שברולט אוואו.

 

משלמה SIXT נמסר: "איננו נוהגים לדון בלקוחותינו בתקשורת". ממשרד הביטחון נמסר: "הטענה אינה נכונה. משרד הביטחון לא פנה לחברות הליסינג. בימים אלו מתגבשות תוכניות העבודה בנושא רכבי הליסינג בטרם התקבלו החלטות". באלבר סירבו להגיב לדברים.

x