$
רכב

על רקע ההתייקרות בשוק הרכב: מתי כדאי להחזיר את רכב הליסינג

התייקרות המכוניות המשפחתיות בתקופה האחרונה העלתה את שווי השימוש ברכב צמוד. גם מחירי הדלק התייקרו ועלות הליסינג צפויה לעלות בקרוב. מומחי חברת "חשב" בדקו מה משתלם יותר: רכב פרטי או רכב מהעבודה

תומר הדר 15:3404.01.12

האם כדאי להחזיק במכונית הליסינג או שמשתלם יותר לרכוש מכונית חדשה? שאלה זאת מתחדדת לאור השינויים האחרונים שהתרחשו בענף הרכב הישראלי ואלו שאמורים להתרחש בקרוב. בתקופה האחרונה נרשמה עלייה במחיריהן של כמה מכוניות משפחתיות, ביניהן מאזדה 3 ושברולט קרוז שהתייקרו מ־120 אלף שקל ל־123 אלף שקל. שווי השימוש לרכב ליסינג (שמועבר למדינה משכר הברוטו של מחזיק הרכב) מחושב על פי 2.48% ממחירה של המכונית, כך שהתייקרות של 3,000 שקל במחיר הרכב מיתרגמת לעלייה של כ־75 שקל בשווי השימוש החודשי. במקביל התייקר מחיר הדלק בתחילת השנה ב־%1.6, שינוי שמשפיע על מי שאינו מצויד בהתקן תדלוק. בנוסף צפויה עלות הליסינג (העלות שחברת הליסינג גובה מהמעסיק והאחרון מנכה משכר הברוטו של העובד) להתייקר בשיעור של כ־10%.

 

 

"כלכליסט" פנה למומחי חברת "חשב", המתמחה בביצוע חישובי כדאיות, כדי לבדוק את העלות החודשית המקסימלית משכר הברוטו שעבורה קבלת רכב מהעבודה משתלמת לעובד. נתוני "חשב" מתייחסים לשלושה סוגי מחזיקי רכב צמוד משפחתי מסוג מאזדה 3 מודל 2012 (1.6 אוטומטית): הראשון נוסע 30 אלף ק"מ בשנה, השני נוסע 20 אלף ק"מ בשנה והשלישי נוסע 15 אלף ק"מ בשנה. מחזיקי הרכב המדוברים מרוויחים בין 14 ל־21.7 אלף שקל. עלויות הרכב הפרטי שהובאו בחשבון הן עלות הרכישה והאחזקה למשך חמש שנים (הכוללות ירידת ערך, עלות הטסט, עלות דלק, עלות תיקונים וביטוח). בנוסף הוערכו גם הוצאות "שונות" בלתי צפויות. עלויות אלה הושוו לעלויות המקבילות של עובד שיחזיק מאזדה 3 מודל 2012 כרכב ליסינג.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x