$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": אחרי היבואנים, רשות ההגבלים בודקת את חברות הליסינג

הממונה על הגבלים עסקיים דורש מחברות הליסינג מידע על כל ההסדרים שלהן עם יבואני הרכב, על תוכניותיהן ועל מספר ועלות כלי הרכב שרכשו בחמש השנים האחרונות. זאת, שבועיים לאחר שרשות ההגבלים פנתה בדרישות דומות ליבואנים

תומר הדר 07:0221.12.11

בחינת ענף הרכב, שנערכת בימים אלה ברשות ההגבלים העסקיים, מתרחבת. כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", לפני כשבועיים פנו אנשי רשות ההגבלים העסקיים לכל יבואני הרכב בישראל בדרישה לקבלת מידע על נתוני המכירות של כל יבואני הרכב, פילוח המכירות בין לקוחות פרטיים לחברות ליסינג, וגובה ההנחות שיבואני הרכב מעניקים לחברות הליסינג. המידע מתייחס לכלי רכב שנמכרו משנת 2007 ועד היום.

 

כעת מתברר שמעגל הנחקרים הורחב וכולל גם את כל חברות הליסינג בישראל. ממסמכים שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה שביום חמישי האחרון, כשבוע לאחר הפנייה אל יבואני הרכב, פנתה רשות ההגבלים העסקיים גם לכל חברות הליסינג ברשימת דרישות שיש למלא עד 27 בדצמבר. כך, נדרשת כל חברת ליסינג לדווח כמה כלי רכב רכשה מכל יבואן רכב במהלך חמש השנים האחרונות וכמה שילמו עבור כלי הרכב. נוסף על כך, נדרשת כל חברת ליסינג לספק לרשות ההגבלים העסקיים, "כל הסדר, הבנה או הסכמה, בין במפורש ובין מכללא, בכתב, בעל פה או בהתנהגות, במישרין או בעקיפין", לפי מכתב הרשות, שהתקיימו בין חברת הליסינג ובין יבואני הרכב מאז שנת 2007.

 

כמו כן, כל חברת ליסינג נדרשת לספק לרשות ההגבלים "כל תוכנית עסקית או שיווקית, או סקר, או ניתוח שוק או מצגת שנערכו על ידי או חברתכם או עבורה".

 

 

עוד עולה מתוכן המסמך שחברות הליסינג גם נדרשות לספק מידע על נתחי השוק שמחזיקה כל חברה, כושר המיקוח של חברת הליסינג מול יבואני הרכב, והשפעתה של שיטת המיסוי הנהוגה בישראל על ענף הליסינג.

 

בימים אלה נמצא ענף הרכב תחת בחינה כפולה - מצד משרד התחבורה ומצד משרד האוצר. ועדת זליכה שמונתה על ידי שר התחבורה צפויה להגיש את מסקנותיה להסדרת ענף הרכב בשבועות הקרובים, ואילו ועדה נוספת, של משרד האוצר, צפויה אף היא להגיש את מסקנותיה במהלך השנה הבאה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x