$
בארץ

ההמלצות שנתפרו עבור מודל בטר פלייס

איסור על בטר פלייס להציע ללקוחותיה שירותי החלפת סוללות עלול להגביל את טווח הנסיעה של המכונית, ואילו הטלת איסור על אספקת חשמל ללקוחות אשר רכשו את הרנו של בטר פלייס פוגעת אף היא בכדאיות העסקה

תומר הדר 06:55 15.12.11

 

המלצותיה של ועדת זליכה בכל הנוגע לרכב חשמלי אינן מתייחסות ישירות לחברת בטר פלייס, שאינה מוזכרת בהן כלל, אך לא נדרשת הבנה מיוחדת ברזי ענף הרכב הישראלי כדי להבין שההמלצות נכתבו על סמך המודל של בטר פלייס.

 

אחרי הכל, בטר פלייס היא יבואנית הרכב היחידה בישראל אשר עונה על שלושת הקריטריונים העיקריים שמועלים בהמלצות: איסור על מכירה בו־זמנית של רכבים, של חשמל לרכבים באמצעות עמדות טעינה ושל אספקת שירותי החלפת סוללות. המוצר היחיד שבטר פלייס מציעה כיום הוא מכונית חשמלית של רנו, אשר עושה שימוש בחשמל המסופק מעמדת טעינה ייעודיות שלה ובסוללות מתחלפות המסופקות בתחנות החלפה של החברה.

 

אספקת הסוללות והחשמל מהווה חלק בלתי נפרד ממודל השיווק שלה. איסור על בטר פלייס להציע ללקוחותיה שירותי החלפת סוללות עלול להגביל את טווח הנסיעה של המכונית, ואילו הטלת איסור על אספקת חשמל ללקוחות אשר רכשו את הרנו של בטר פלייס פוגעת אף היא בכדאיות העסקה.

 

עם זאת, המלצות הוועדה אינן סופיות, וחבריה טרם נפגשו עם נציגי בטר פלייס כדי לשמוע את טענותיהם. כמו כן, ההמלצה אינה תקפה רק לרכב חשמלי - גם ליבואנים אשר מוכרים מכוניות בעלות מנועי בנזין יהיה אסור למכור דלק ללקוחותיהם.

 

מבטר פלייס נמסר: "כניסת המכונית החשמלית לשוק תחולל תחרות בשוק, תצמצם את תלותה של ישראל ביבוא נפט ותקטין את זיהום האוויר. בטר פלייס תשמח לשתף פעולה עם הוועדה".

 

x