$
משפט

מלחמה לא חכמה בין פרטנר לפלאפון: מי שינה את שם הלקוח ל"מר אדון טיפש"?

פרטנר חוייבה לשלם ללקוח שלה 14 אלף שקל פיצויים בגין לשון הרע, לא לפני שטענה כי דווקא נציג החברה המתחרה פלאפון היה זה ששינה את שם הלקוח בחשבונית. פלאפון בתגובה: "כנראה שבפרטנר חושבים שגם בית המשפט טיפש אם זה קו ההגנה שלהם"

מארק שון 08:4904.12.11

המאבק בין חברות הסלולר מגיע לסוג של שפל חדש. חברת פרטנר טוענת שתחקיר שביצעה העלה כי נציג של חברת פלאפון הביא לשינוי שמו של לקוח ל"מר אדון טיפש", מה שהביא לתביעה נגד חברת פרטנר וחיובה ב-14 אלף שקל.

 

באוגוסט אשתקד הגיש לקוח של פרטנר בשם סמיר שמחייב, תביעה לבית
המשפט השלום בתל-אביב בגובה 50 אלף שקל. הוא טען כי בחשבונית שנשלחה אליו בדואר במקום שמו הופיע הכינוי "מר אדון טיפש". בשבוע שעבר החליט השופט צחי עוזיאל לחייב את פרטנר לשלם לו 14 אלף שקל, בהליך פשרה שבמסגרתו השופט אינו מנמק את החלטתו.

 

טיעון מעניין התגלה בכתב ההגנה של פרטנר. כבר בעת הגשת התביעה טענה פרטנר, כי השינוי נעשה באמצעות שירות עצמאי, שיכול להעשות רק על ידי הלקוח או מי מטעמו, שמסר לו את פרטיו הסודיים.

 

בכתב ההגנה של פרטנר התברר מי לטענתה הוא אותו גורם: נציג חברת פלאפון. "קיים חשד כבד כי השינוי בוצע ממחשב המשמש חברת סלולר מתחרה, שהלקוח מודה כי נייד את הקו אליה", נכתב בכתב ההגנה. פרטנר טענה, כי מבדיקות שערכה התגלה כי ב-17 במאי, כאשר בוצע רישום לאתר אורנג', הלקוח היה פיזית אצל נציג בשירות לקוחות של חברת פלאפון. "קיים חשד כבד כי השינוי בוצע ממחשב השייך ככל הנראה לחברת פלאפון", טוענת פרטנר, "התובע – הוא ולא אחר – היה חייב להיות מעורב במעשה".

 

עודד קראוס, מנהל קשרי לקוחות בפרטנר היה נציגה בתביעה, והיה גם זה שביצע את הבדיקה. באותו דיון לפני שבועיים הוא נתן עדות, במסגרתה נחקר על ידי עו"ד רון לוינטל לגבי הבדיקה שעשה. "אני מבין שאתה טוען שיכול להיות שצד ג' פרץ", נשאל קראוס והשיב, כי "בדקתי את זה בעצמי באמצעות שירות How is, שניתן לאיתור בגוגל. זה שירות חינמי ובדקתי בעצמי מי עמד מאחורי ה-IP הזה".

 

קראוס נשאל: "למה לא התלוננתם למשטרה?" תשובתו היתה כי "זה לא תפקידנו אלא של התובע, שלו נגרמה העוולה, ככל שנגרמה. פרטנר לא נפגעה".

 

ש: "אתה טוען שמנוי יכול לשנות את השם שלו באתר ואז זה ישתנה גם בחשבונית?

 

ת: "לא. אני טוען שבכל חשבון, אדם אחד והוא בלבד יכול לשנות את השמות בחשבונית. זה נוגע לאנשים שיש להם משפחה ומעבירים את המנויים בין ילדיהם ולחברות גדולות שהעובד מתפטר ומעבירים את הקו לעובד אחר".

  

לוינטל שייצג את התובע אמר בבית המשפט באותו דיון לפני שבועיים, כי "פרטנר הציגה שתי תיזות לגבי נסיבות המקרה. אחת מהן, כי בסמוך לבקשת הניתוק מפרטנר, בפרק הזמן שבו נייד התובע לחברה המתחרה, באותה הערב, הוחלף שמו באמצעות פעלול בתוך תוכנת שירות הלקוחות ונרשם במקום זאת שם נלעג ומבזה, כמעין נקמה של נציג פרטנר או מעשה קונדס. התיזה הנגדית, טוענת למעין קונספירציה מתוחכמת שבה התובע ניגש בפרק הזמן הקצר, נכנס באמצעות שירות שהוא כלל אינו מכיר ושינה בכוונה את שמו לשם מעליב. משום מה, עשה זאת רק באחד החשבונות שלו, חיכה שהחשבון יגיע אליו ותבע את פרטנר, מתוך הנחה שנוצרה המזימה האולטימטיבית לתביעת לשון הרע".

 

לוינטל הוסיף, כי "לא הוגשה בגין המעשה תלונה במשטרה, חברת סלולר אחת לא הגישה תלונה לגבי אחרת במשרד התקשורת, אין לפנינו שום ראיה לקונספירציה...מדובר באדם בודד מול מערכת גדולה, תאגיד שנחשב בעיני רבים כתאגיד כוחני, שעד הרפורמות האחרונות של משרד התקשורת הקשה על אנשים להתנתק, להבין את גובה החשבון".

 

לבסוף, כאמור, פרטנר חוייבה לשלם 14 אלף שקל, מתוך 50 אלף השקלים שנתבעו. מפרטנר נמסר בתגובה כי: "פסק הדין ניתן על דרך הפשרה ומבלי להודות באי אלו מטענות התובע".

  

דוברת פלאפון מסרה בתגובה, כי ״כנראה שבפרטנר חושבים שגם בית המשפט טיפש, אם זה קו ההגנה המרכזי שלהם. אם כל אחד יכול לחדור למחשבי פרטנר ולשנות פרטי לקוח מרחוק, הדבר צריך להדיר שינה מעיני הלקוחות״.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x