העיקר שהשירות ישתפר
לפני חודש הבטיח שר התחבורה שהשירות ברכבת ישתפר. בינתיים הנוסעים מבאר שבע נאלצים לספוג עוד שבועים של השבתה בכלל שעובדים על הקו
לפני חודש בדיוק אמר שר התחבורה ישראל כץ כי השירות ברכבת ישראל ישתפר עד 2012. כבר אז, כשקראתי את זה, הרשיתי לעצמי לגחך, ולחייך חיוך מר. יותר מ-10 שנים שאני משתמש ברכבת כדי להגיע לעבודה ולחזור הביתה, והשירות, לצערי, עקבי ואחיד ברמתו. ובקיצור: רע. כי מה מקבלים הנוסעים ברכבת? צפיפות, איחורים תכופים, המתנות ללא תכלית על הקווים בתוך הקרונות בגלל מפגשי רכבות, שביתות וסגירת קווים בגלל עבודות.
הקו שאני משתמש בו בדרך כלל הוא הקו מבאר שבע לתל אביב. כן, אותו קו שנסגר החל מהיום למשך שבועיים בגלל עבודות. וכן, מדובר באותן עבודות שלא נגמרות לעולם לטובת הכפלת המסילה מבאר שבע לתל אביב, למען פרויקט "באר שבע ב-50 דקות".
מדובר בפרויקט שנראה כאילו הוא לא נגמר לעולם, בדיוק כמו נתב"ג 2000 בזמנו. ובגלל אותו פרויקט שגרר סגירות קווים תכופות בשנים האחרונות, נוסעי הקו מבאר שבע נאלצו לא אחת לגמוע את המרחק לתל אביב בזמן כפול מ-50 דקות, במקרה הטוב.
גלישה קלה לאתר הרכבת מגלה כי הפרויקט המדובר החל למעשה ברבעון השלישי של 2004. אני חוזר: הרבעון השלישי של 2004. שבע שנים עברו מאז שרכבת ישראל החלה להניח עוד מסילה באורך של 87 ק"מ בסך הכל, בין לוד לבאר שבע. והיא עוד לא סיימה.
ברשותכם, בואו נקפוץ שוב לעבר, אבל הקרוב יותר. תחילת יולי 2009. מנכ"ל הרכבת אז, יצחק הראל, אמר כי "קו הרכבת המהירה בין באר שבע לתל אביב יחל לפעול בחודש מרץ 2011". מרץ 2011 כידוע כבר מאחורינו, וגם נובמבר – עליו דיברו בהמשך כיעד לפרויקט - כבר עבר. הגענו לדצמבר, ובמקום לנסוע ב-50 דקות מבאר שבע לתל אביב, כפי שהובטח, נאלצים תושבי הדרום לחפש תחליפים.
רכבת ישראל הודיעה השבוע, בתגובה למחאת הנוסעים, כי "החל מלו"ז קיץ 2012, שיפורסם בחודש מאי, תפעיל רכבת ישראל רכבות לבאר שבע, דרך נתב"ג, כל שעות היממה. כמו כן, נגדיל את תדירות הרכבות בין באר שבע ותל אביב, ותופעלנה רכבות ישירות בהן זמן הנסיעה בין באר שבע והמרכז יעמוד על כ-52 דקות בלבד".
כך, במהירות של רכבת יפנית ובלי למצמץ, מרץ 2011 נהיה קיץ 2012, וגם זה בלי נדר. אבל מה זה חשוב - העיקר שהשר הבטיח שהשירות ישתפר. ומה נותר לנו, הנוסעים, לעשות? רק לקוות שהפרויקט לא יהפוך להיות באר שבע ב-50 שנה. ואולי, ברוח המחאה החברתית, אפשר להחרים את הרכבת בקו המדובר גם אחרי שהיא תחזור לפסים. כי כפי שראינו, שזה מגיע לכיס דברים מתחילים לזוז. אולי גם הרכבת.


