ייצוגית: למה אין מחירים בחלונות הראווה?
התובע טוען כי "חנויות ההלבשה מציגות מוצרים באופן פסול ומנצלות את חולשות הצרכנים". הגיש בקשות לתביעות בגובה של כ-88 מיליון שקל
18:14
29.11.11
לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו אתמול (ב') שש בקשות שונות לאשר תביעות ייצוגיות בטענה מפתיעה שחנויות אינן מציגות את מחירי המוצרים בחלונות הראווה באופן ברור מספיק.
תביעות בגובה 29.4 מיליון שקל הוגשו נגד החברות דיזל עזריאלי, בעלת רשת החנויות Emporium האחים סקאל, רוברטו הלבשה וגרונדמן שיווק ספורט שמנהלת את חנויות פומה. תביעות בגובה 58.8 מיליון שקל הוגשו נגד ונדום אופנה, זכיינית נייקי ואמ.ג'י. ספורט טרדינג, בעלת רשת מגה ספורט.
"הרצון של החברות היא לקדם את המכירות ולפתות צרכנים, עוד קודם כניסתם לחנות, ולגרום להם לפתח ציפיות לעניין כדאיות עסקית", נטען בבקשות, "באמצעות הצגת מוצרים בחלונות ראווה באופן פסול ומנוגד לדין, תוך אי בהירות ברישום לגבי מחיר המוצרים ותוך ניצול חולשותיהם של הצרכנים".
התובע מיכה ביסטריצקי הגיע לקניון עזריאלי בתל-אביב עם 150 שקלים בכיסו, והחל לבחון את כל החנויות הנתבעות. כך לדוגמא, בחנות דיזל בעזריאלי ראה חולצה לבנה ומכנסי ג'ינס על בובת ראווה. "המבקש עמד מול החנות במשך חמש דקות עד שהחליט לעזוב את המקום, מחשש להיקלע חלילה למבוכה, אשר היתה יכולה להיגרם לו אם היה ניגש לקופה ומגלה שהמחיר עולה על 150 שקל, והיה נאלץ לעזוב את החנות לעיני שאר הקונים בבושת", נכתב בבקשה.
דברים דומים נכתבו לגבי שאר ביקוריו ברשתות השונות. התובע טוען באמצעות עורך הדין חיים כפיר כי החברות "עושות שימוש פסול בתרגילים פסיכולוגיים המכוונים לחולשותיו של הצרכן. מנגנוני ההתמודדות עם הפיתוי נחלשו כל פעם שהתובע נתקל מחדש במוצר, שהוצג ללא מחיר בחלון הראווה".


