$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": זליכה יצטרך לחשוף את הקלפים: ועדת הכלכלה תדון בייבוא המקביל

הוועדה צפויה לכנס כבר בתחילת החודש הבא דיון מיוחד בנושא. יו"ר הוועדה דורש ממשרד התחבורה להציג בהקדם דו"ח התקדמות בנושא, כדי לקבוע אם פעילויותיה של ועדת זליכה אכן צפויות לשאת פרי

תומר הדר 15:5722.11.11

ירון זליכה ייאלץ לתת לוועדת הכלכלה דין וחשבון על התקדמותו בנושא פתיחת שוק הרכב הישראלי מוקדם מן הצפוי. כך, נודע ל"כלכליסט". ועדת הכלכלה צפויה לכנס כבר בתחילת החודש הבא דיון מיוחד בנושא פתיחת שוק הרכב לייבוא מקביל. 

 

לפני כשלושה חודשים הודיע משרד התחבורה

על הקמתה של ועדה מיוחדת להסרת ענף הרכב הישראלי, שבראשה עומד ירון זליכה, אך ועדה זו צפויה להגיש את מסקנותיה, אשר נוגעות בין היתר גם לפתיחת השוק, רק בינואר הקרוב.

 

ואולם, לדברי גורמים המקורבים לוועדת הכלכלה, יו"ר הוועדה, כרמל שאמה-הכהן דורש ממשרד התחבורה להציג בהקדם דו"ח התקדמות בנושא, כדי לקבוע האם פעילויותיה של ועדת זליכה לפתיחת שוק הרכב לייבוא מקביל אכן צפויות לשאת פרי.

 

באפריל אשתקד נפתח שוק הרכב הישראלי לייבוא מקביל. פירושו של הדבר הוא שכל גורם אשר עונה על מספר קריטריונים הכוללים הוכחת יכולת כלכלית, יכול להפוך ליבואן רכב באמצעות רכישה של מלאי מכוניות מסוכנים בחו"ל, וזאת בניגוד ליבואני הרכב הוותיקים אשר רוכשים את המכוניות מן היצרן.

 

עפ"י הודעותיו המקוריות של משרד התחבורה, אשר פורסמו עם ההודעה על פתיחת שוק הרכב, היה אמור הייבוא המקביל להוזלה במחירי הרכב, הודות להגברת התחרות, ואולם בפועל לא יובאו לישראל כלל מכוניות בייבוא מקביל, בין היתר מכיוון שהמחירים בהם יבואני הרכב רוכשים את המכוניות ישירות מן היצרנים נחשבים נמוכים מאלה שבהם רוכשים היבואנים המקבילים את המכוניות.

 

הדיון האחרון בנושא פתיחת שוק הרכב ליבוא מקביל התקיים בחודש פברואר האחרון. באותו דיון העביר שאמה הכהן ביקורת על שר התחבורה ישראל כץ, שטרם הצליח לפתוח את שוק הרכב ליבוא מקביל.

 

בשבוע שעבר טרפד שאמה-הכהן מהלך שיזם השר כץ, במסגרתו היה אמור להגיע לדיון בוועדת הכלכלה תיקון לצו התעבורה אשר מעלה את הקנסות המוטלים על עבירות תנועה. כץ משך בתגובה את הצעתו.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x