$
בארץ

פלא מלאכותי

שר התיירות חושב שים המלח הוא מקום אבוד ומוזנח שאין מה לעשות בו, אבל במקביל ניסה להסביר לעולם שמדובר בפלא טבע. זה לא הולך ביחד

יסמין גיל 08:11 13.11.11

 

בואו נקרא לילד בשמו: בריכה 5, אותה בריכה מלאכותית שבה צפים התיירים בים המלח, היא פלא הטבע שניסינו למכור לעולם לצד יער האמזונס והגרנד קניון. נו, באמת. הרי שר התיירות סטס מיסז'ניקוב עצמו אמר לפני חצי שנה ש"אזור ים המלח נמצא בשפל המדרגה. זה אזור מוזנח ואבוד שבאים אליו ועדי עובדים וחולי פסוריאזיס. אין מה לעשות שם".

 

8.75 מיליון שקל הושקעו בקמפיין לבחירת ים המוות כאחד משבעת פלאי הטבע החדשים, אבל אף אחד לא חשב שאולי עדיף להשקיע את הכסף בהחייאתו במקום בתדמיתו. זה לא שהתדמית אינה חשובה, אבל קצת מוזר לנסות למכור לעולם פלא טבע שאפילו אנחנו לא מאמינים שהוא כזה. כפי שאכן התברר, גם מיתוג מושקע עלול לצנוח אל תוך בולען או לשקוע בבריכה כמו מלון בסכנת הצפה.

 

אנשי תיירות רבים אומרים בכל הזדמנות שישראל היא מקום שהרבה אנשים בעולם מרגישים שהם חייבים לבקר בו לפחות פעם בחיים. אבל התחושה היא שאנחנו מעדיפים להיאחז בדימוי מחמיא על עצמנו מאשר להשקיע בו. זה הרבה יותר קל מאשר לשקם את ים המלח, לדאוג שמלונות ונהגי מוניות לא יגבו סכומים מופקעים מתיירים ולמנוע מתיירים לחוות טראומות בנתב"ג.

 

ים המלח הוא אתר ייחודי וחשוב וחבל שלא זכה בתחרות, אבל מקומות אטרקטיביים לא באמת זקוקים ל"תו איכות" של קרן שוויצרית - האיכות עצמה אמורה לדבר. מיליוני התיירים שנוהרים מדי שנה לאנטליה ולפריז לא עושים זאת בגלל תחרות כזו או אחרת.

 

שר התיירות מיסז'ניקוב אולי קיווה לגזור קופון פוליטי בתחרות, כדי שיוכל להזכיר בכל מערכת בחירות מעתה ועד עולם שבמשמרת שלו ישראל זכתה להיות פלא עולם. אבל זאת הבעיה בדימויים מצוחצחים. מבט חיצוני פשוט עליהם חושף בקלות שהמלך בעצם עירום.

x