$
תיירות

איזי בורוביץ': "אל על צריכה לטוס בשבת"

יו"ר אל על לשעבר אמר את הדברים בכנס התעופה השנתי. סמנכ"ל מסחר באל על, דוד מימון, ענה: "במאזן בין תוספת הכנסה מהנוסע העסקי, מול אובדן הלקוח החרדי - אין ספק איפה המשקולת מונחת"

יסמין גיל 18:1509.11.11

"אני חושב שאל על צריכה לטוס בשבת", כך אמר היום (ד') איזי בורוביץ', מבעלי כנפיים, בעלת השליטה באל על ויו"ר החברה לשעבר, במהלך כנס התעופה הבינלאומי השנתי של מכון פישר ושל רשות התעופה האזרחית (רת"א) שנערך בהרצליה. "חלק גדול מהנוסעים הם אנשי עסקים ולחברות תעופה ישראליות קשה

לתת להם שירות, כי אדם שרוצה לנסוע לניו יורק ביום חמישי, לא רוצה להיתקע שלושה ימים בגלל שהחברה לא טסה בשבת".

 

סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, דוד מימון, הגיב על כך ואמר: "את דעתו של איזי אני מכיר הרבה שנים, אך אני חולק עליה. אני חושב שבמאזן בין אותה תוספת הכנסה שאל על תקבל מהנוסע העסקי, מול אובדן הלקוח החרדי - אין ספק איפה המשקולת מונחת. זה נבחן כלכלית בחברה אחת לכמה שנים. ולכן כנראה איזי ואני נישאר חלוקים". על כך ענה לו בורוביץ': "בתור פרופסור לניהול, יש הבדל בין הכנסה לרווח. ההכנסה אולי תרד, אבל הרווח יעלה".

 

מימון דיבר על הניסיונות של אל על להיכנס לברית תעופה גלובלית: "שכרנו את שירותיו של אקס-מנכ"ל אחת מהבריתות שפרש לא מזמן, וביקשנו את הסיוע שלנו בדרכים להצטרף לברית. האיש רציני מאוד, אמר 'תנו לי חודשיים'. אחרי חודשיים הוא חזר ואמר: 'הסיכוי שלכם אפסי, לא תצטרפו לברית. חבל על הזמן וחבל על הכסף'".

 

עוד אמר מימון כי מנכ"ל בואינג צפוי להגיע לישראל בסוף דצמבר, למשא ומתן עם מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, לגבי רכישת מטוס מדגם 787-דרימליינר. הוא ציין גם כי אל על בוחנת התקנת אינטרנט במטוסיה: "המטוס הראשון, 767, יהיה עם אינטרנט עד דצמבר 2012".

 

בורוביץ' התייחס לעתיד התעופה המסחרית הישראלית בכלל ואמר: "אחת השאלות האמיתיות שמדינת ישראל צריכה אחת ולתמיד לענות עליהן, היא האם היא רוצה חברת תעופה? וזה בסדר גם אם לא. בהולנד אין, בשוויץ אין, באוסטריה אין. חלק מהחברות במדינות הללו נרכשו, חלק נעלמו. בסך הכל תעופה היא כמו כל מוצר אחר: אתה יכול לייבא תעופה, כמו לחם וחמאה. אנחנו, אגב, כבר פחות רואים חברות תעופה זרות שבזמן משברים בארץ, בורחות מכאן. הן ממשיכות לטוס".

 

"ברחוב כנפי נשרים בירושלים, זה היכל התהילה של מדינת ישראל", המשיך בורוביץ', "שם יושב הממונה על הגבלים עסקיים ומקבל החלטות לגבי התעופה הישראלית. אבל צריכים להבין שתעופה היא שוק גלובלי. אם אי אפשר לעבוד, אז נצא מהמשחק הזה. אי אפשר שישימו עלינו את כל ההגבלות".

 

"מה צריך לעשות בישראל?", המשיך בורוביץ', "צריך שתהיה חברת תעופה אחת. הרי גם בחברה אחת יהיו 45-50 מטוסים, זה עדיין מעט לעומת השווקים שאנחנו מתחרים בהם". מנכ"ל קונטיננטל בישראל, אבי פרידמן, הוסיף: "אין שום ספק שישראל צריכה שתהיה לה חברת תעופה, אבל לדעתי היא לא צריכה שלוש חברות תעופה. זאת מדינה קטנה מידי. הייתה צריכה להיות לה חברה תעופה אחת, ואולי עוד חברת "לואו קוסט"".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x