$
בארץ

לאן נעלמו רשתות השיווק?

בשוק המזון הבוער טרכטנברג השאיר את העבודה השחורה לוועדת קדמי

גיל קליאן 20:01 26.09.11

 

ועדת טרכטנברג מסמנת את תחום המזון כתחום שבו ניצול הצרכנים הוא הגדול ביותר מבין התחומים שאותם בדקה. עם זאת, גורם אחד וחשוב בשרשרת המזון נעדר מהדו"ח - רשתות השיווק.

 

זאת בניגוד לוועדת קדמי לבחינת שוק המזון הצפויה להגיש בקרוב את מסקנותיה הסופיות, שסימנה את שופרסל כאחד הגורמים בשוק (לצד תנובה) שהגבירו את הריכוזיות לרעת הצרכן, כאשר התמזגה עם רשת קלאבמרקט הקורסת.

 

האם יכול להיות שבוועדת טרכטנברג חושבים שהאשמה ליוקר המחיה לא נמצאת ברשתות השיווק? בהחלט יכול להיות. אחרי הכל, רשתות השיווק סובלות מתחרות חריפה הרבה יותר מחברות המזון, ותחרות היא פתרון־העל שעולה מדו"ח טרכטנברג בכל התחומים שבהם הוא עוסק.

 

בשורה התחתונה, הבשורה בשוק המזון לא תבוא מוועדת טרכטנברג. חברי ועדת טרכטנברג בחרו לא לזעזע לבדם את שוק המזון ולהשאיר את העבודה השחורה לוועדת קדמי. בדו"ח מצוין כמעט לצד כל המלצה הקשורה לשוק המזון כי ההכרעה הסופית תהיה בידי קדמי, כך שאין כל ספק אחרי מי צריכות חברות המזון לחזר כדי להמתיק את הגלולה.

x