$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": ענף הליסינג מאחד כוחות למאבק בוועדת זליכה

חברות הלסינג שכרו במשותף חברת יחסי ציבור והן מנהלות מגעים לשכירת שירותי משרד לובינג

תומר הדר 07:0022.09.11

חברות הליסינג הגדולות מניחות בצד את חילוקי הדעות ומתאחדות למלחמה נגד מסקנות ועדת זליכה להגברת התחרותיות בענף הרכב, שהחלה את פעולתה בשבועות האחרונים. ל"כלכליסט" נודע כי השבוע נפגשו בכירים מטעם כל חברות הליסינג הגדולות בישראל - בהן שלמה SIXT, אלבר ואוויס - לפגישה שבמהלכה

נדונו השפעות אפשריות של ועדת זליכה על שוק הליסינג.

 

עוד נודע ל"כלכליסט" שפעולתן הראשונה של חברות הליסינג היתה לשכור את משרד יחסי הציבור דן אורן לצורך המאבק. כמו כן נמצאות החברות במשא ומתן מתקדם על שכירת שירותי משרד הלוביסטים פוליסי.

 

בראש ועדת זליכה עומד החשב הכללי במשרד האוצר לשעבר פרופ' ירון זליכה. הוועדה, שהוקמה בהנחיית שר התחבורה ישראל כץ, תטפל בין היתר בנושא הקשרים בין יבואני הרכב לחברות הליסינג.

 

לדברי גורמים במשרד התחבורה, כבר בימים אלה מתגבשת בוועדה הדעה שענף הליסינג הישראלי לוקה בריכוזיות גבוהה הנובעת מהבעלות של יבואני רכב, כגון קבוצת קרסו, על חברות ליסינג, ולחלופין מהבעלות של חברות ליסינג, כגון שלמה שמלצר, על זיכיון ליבוא רכב.

 

אחד הפתרונות המסתמנים הוא הפרדה בין הבעלות על זיכיון ליבוא רכב ובין הבעלות על חברת ליסינג - החלטה שתאלץ יבואני רכב כגון UMI, יבואנית שברולט המחזיקה בזיכיון אוויס, לבחור בין עיסוק ביבוא רכב או עיסוק בליסינג. בנוסף, הוועדה עשויה לקדם יבוא מקביל של כלי רכב משפחתיים - החלטה שתוזיל את מחיר מכוניות אלו ותוריד את ערך ציי הרכב של חברות הליסינג.

 

הפעם האחרונה בה התאחדו חברות הליסינג למאבק משותף הייתה בשנת 2009, כאשר רשות המיסים הציעה להעמיד את שווי השימוש החודשי לרכב צמוד על מעל 3% מערך הרכב. בסופו של דבר, לאחר פעולת לוביסטים מאומצת, הצליחו חברות הליסינג להעמידו על פחות מ־2.5%.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x