פרסום ראשון: עובדי ויזה כאל ביקשו להכריז על סכסוך עבודה
טוענים שהגיעו למבוי סתום בשיחות עם ההנהלה על הסכם קיבוצי; עורך הדין של העובדים: "לא רצינו להעיב על המו"מ, אך כרגע אין לנו ברירה"
עובדי חברת כרטיסי האשראי ויזה כאל ביקשו היום (ב') מההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה, זאת בשל טענתם למבוי סתום בשיחות עם ההנהלה על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. בשעות אלה מתקיימות במשרדי החברה אסיפות הסברה של ועד העובדים, במה שנראה כמו המאבק הראשון שיהיה על ההסתדרות לנהל במגזר הפיננסי הלא-בנקאי. אם ההסתדרות תאשר את סכסוך העבודה, יוכלו העובדים לשבות שבועיים לאחר מועד האישור.
להבדיל, בחברת כרטיסי האשראי ישראכרט, שגם עובדיה התארגנו בהסתדרות בחודש מאי 2010, נראה כי המשא-ומתן נמצא לקראת סיום.
בחודש פברואר 2010 התאגדו 1,400 עובדי ויזה כאל בהסתדרות, במה שצוין כנקודת מפנה בהתאגדויות העובדים בישראל, שכן זו הפעם הראשונה בה ארגון פיננסי לא-בנקאי הקים ועד עובדים מזה שנים רבות. לאחר שההנהלה הכירה בוועד, החל להתקיים משא-ומתן להסכם קיבוצי שאורך כבר כשנה וחצי.
הפערים בין הצדדים מתמקדים במועד כניסתו לתוקף של ההסכם הקיבוצי במהלך 2012, אך גם לגבי מאות נציגי השירות בחברה. לטענת העובדים, שכרם של נציגי השירות נמוך ונע בין 21 ל-24 שקל לשעה, כאשר גם אם מתקבלים בונוסים ופרמיות, הם לא פעם מקוזזים מסיבות שונות.
עו"ד בני כהן, המייצג את העובדים בשיחות מול הנהלת החברה, אמר ל"כלכליסט" כי "לא הכרזנו עד עתה על סכסוך כי לא רצינו להעיב על המשא-ומתן, אך כרגע אין לנו ברירה. אתמול חשבנו שאנחנו נכנסים לישורת האחרונה מתוך כוונה לסיים את המשא-ומתן עוד השבוע ולהגיע להסכם, אך גילינו שיש נסיגה משמעותית מאוד בסיכומים מצד ההנהלה".
מויזה כאל נמסר כי "ההנהלה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם ועד העובדים, וממשיכה לנהל מו"מ אינטנסיבי במטרה להתקדם ולמצוא פתרון לנקודות שעליהן טרם התקבלה הסכמה".


