$
בארץ

רוני זוהר יחליף את בועז חטיבה בתפקיד יו"ר איגוד הטייסים

זוהר ישמש כממלא מקום עד לבחירות שיתקיימו באוקטובר. בסוף השבוע סיים את תפקידו בועז חטיבה לאחר שש שנים במועצת האיגוד מתוכן למעלה מארבע וחצי שנים כיו"ר

יסמין גיל 10:52 18.09.11

 

קברניט רוני זוהר מאל על הוא מ"מ יו"ר איגוד הטייסים החדש. זאת, לאחר שביום שישי סיים את תפקידו יו"ר האיגוד היוצא, קברניט בועז חטיבה, גם הוא מאל על, לאחר שש שנים במועצת האיגוד מתוכן למעלה מארבע וחצי שנים כיו"ר. "הגעתי לכלל החלטה כי הגיע העת לסיים את תפקידי ולפנות לכיוונים חדשים", כתב חטיבה לחברי האיגוד.

 

בהודעה מטעם האיגוד נמסר כי חטיבה יתמנה בקרוב לתפקיד ניהול-מבצעי באל על: "האיגוד בראשותו של קברניט חטיבה עסק במגוון רחב של נושאים, בהם תהליך חקיקת חוק הטיס החדש, המאבק בהעסקת טייסים זרים, מגבלות גיל טייסים, המאבק כנגד מערכת הקוד הפוזיטיבי, סיוע לוועדים בנושאים ארגוניים והידוק והעמקת קשרי העבודה מול רשויות וארגונים בענף התעופה".

 

זהר (53), נשוי ואב לשלושה, טייס קרב בעברו, עובד באל על כ-12 שנה, ומזה חמש וחצי שנים משמש כקברניט מטוסי בואינג 757 ו-767. הוא חבר מועצת איגוד הטייסים בשלוש השנים האחרונות ועסק בתחומי מסחר, תחרות הוגנת ומדיניות התעופה הישראלית. הוא ישמש כממלא מקום עד לבחירות באוקטובר. איגוד הטייסים מונה כ-700 חברים מחברות התעופה אל על, ארקיע, ישראייר, ק.א.ל והתעשייה האווירית.

 

בתוך כך, ביום שישי הושלם באיגוד הליך הצבעה שמטרתו אישור למתן תגמול ליו"ר, תפקיד שהינו התנדבותי. התוצאות יפורסמו בימים הקרובים. במכתב שהעביר היו"ר היוצא, חטיבה, לחברי האיגוד, בסוף יולי, הוא התייחס לנושא זה: "תפקיד יו"ר האיגוד, יחד עם חשיבותו הרבה, העניין והסיפוק, הוא גם תפקיד הכרוך בעומס עבודה יוצא דופן תוך תשלום מחירים שונים, ובהם גם מחיר כלכלי כבד. למי שאינו בקיא, יו"ר האיגוד, כמו גם שאר פעילי האיגוד, ממלאים את תפקידם על בסיס התנדבותי לחלוטין וללא כל הקלות בלוח הטיסות. באל על ניתנים שחרורים מפעילות לפי בקשות שמעביר האיגוד לחברה, ובמצבי קיצון אף זכינו לשיתוף פעולה והתחשבות בזמן אמת, אך את מכסת הפעילות יש להשלים בימים אחרים, וכמובן שהיכולת לבצע שעות נוספות נפגעת".

 

"בסיטואציה זו אין באפשרותם של יו"ר האיגוד ושל שאר הפעילים, להקדיש למטלות האיגוד את הזמן והקשב אשר ראוי שיוקדש להן, וכתוצאה מכך כולנו יוצאים נפסדים", המשיך חטיבה, "סוגיה זו העסיקה, ככל שידוע לי, את מרבית קודמי, אך מסיבות שונות מעולם לא זכתה לטיפול משמעותי. לפני כשנתיים התקבלה במועצת האיגוד החלטה עקרונית לפיה יהיה יו"ר האיגוד זכאי לפיצוי או תגמול, אך המימוש נדחה בשל מחלוקות באשר לדרך בה ראוי ליישם את ההחלטה. לאחרונה הסתיימו הדיונים במועצה ואנו מתחילים בפעולות הנדרשות למימוש ההחלטה. לראייתי מדובר אך בתחילתו של תהליך, וכי בעתיד יהיה עלינו ליצור מנגנונים אשר יאפשרו לכל פעילי האיגוד, בדגש על היו"ר, לבצע את תפקידם הציבורי תוך מזעור הפגיעה בפרנסתם ובחיי המשפחה שלהם, כפי שנהוג ומקובל במרבית איגודי הטייסים בעולם".

x