$
בארץ

מנכ"ל אאודי: "נעבור את מרצדס במכירות"

רופרט סדלר אמר בתערוכת הרכב בפרנקפורט כי אאודי צפויה למכור השנה כ-1.3 מיליון רכבים ולהגיע למקום השני בטבלת המסירות של יצרני הפרימיום

תומר הדר 16:57 13.09.11

 

אאודי תעבור השנה את מרצדס בטבלת המכירות של יצרני הפרימיום העולמיים, כך אמר היום (ג') רופרט סדלר, מנכ"ל אאודי הגרמנית במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה עם פתיחת תערוכת הרכב הנערכת בפרנקפורט.

 

לדברי סדלר, אאודי צפויה למכור השנה כ-1.3 מיליון רכבים, נתון שיציבה במקום השני בטבלת המסירות של יצרני הפרימיום העולמיים, אחרי ב.מ.וו. כיום מרצדס נמצאת במקום השני בטבלה ואילו אאודי נמצאת במקום השלישי.

 

על האפשרות שמשבר כלכלי נוסף עשוי להימצא בפתח, אמר סדלר: "כיום קיימים שני סימני אזהרה מוקדמים לפני מיתון הפוגע בענף הרכב - צניחה בשוק הרכב המשומש וירידה בהיקפי ההזמנות של ציי הרכב הגדולים. כרגע איננו רואים ירידה בשני התחומים".

 

 למרות האופטימיות של סדלר הדגישו בחברת האם של אאודי, פולקסווגן, כי תחזיות החברה לגבי צמיחה של היקף ענף הרכב העולמי בשנה הבאה עשויות להשתנות. "צפינו צמיחה בשוק הרכב העולמי, שבמסגרתה ייוצרו בשנה הבאה 66 מיליון מכוניות חדשות ברחבי העולם", ציין מרטין וינטרקוןרן, מנכ"ל פולקסווגן. "לאור התרחשויות אחרונות, אנו מצמצמים את התחזית לייצור של כ-62 מיליון רכבים".

 

בדיימלר, חברת האם של מרצדס, מציינים ששוק הרכב לא הצטמצם. "עסקי דיימלר לא הושפעו מההתרחשויות הכלכליות האחרונות", ציין דיטר זטשה, מנכ"ל דיימלר. לדברי זטשה, המכירות לא ירדו מכיוון שלאחרונה התעוררה דרישה לרכבים מסחריים בשווקים ברחבי העולם. עם זאת ציין זטשה כי "תקופה ארוכה של חוסר ודאות עלולה להביא לחוסר יציבות שישפיע על הכלכלה".

 

למרות האופטימיות הזהירה שמפגינים ראשי יצרניות הפרמיום, דווקא היצרנים העממיים נערכים לתקופה קשה: "פיז'ו סיטרואן מקצצת במשמרות במפעליה ומפחיתה את כמויות המכוניות הקטנות שהיא מייצרת במסגרת הכנה למשבר כלכלי עתידי", ציין פיליפ וארין, מנכ"ל פיז'ו סיטרואן. "אמנם איננו נביאים, אך החברה מתכוננת לתנאים כלכליים קשים".

x