$
בארץ

"חוסר הוודאות בכל הנוגע להמלצות ועדות זליכה וטרכטנברג יעצור את ענף הרכב"

בכירים בענף מזהירים כי ההמתנה להמלצות הוועדות, שישפיעו על התחום והמיסוי שלו, תביא לקיפאון: "הלקוחות ידירו רגליהם מהסוכנויות עד שרוח הדברים תתברר"

תומר הדר 18:35 11.09.11

 

"חוסר הבהירות בכל הנוגע להמלצות ועדות זליכה וטרכטנברג יכניס את ענף הרכב הישראלי לקיפאון", כך מזהירים היום (א') בכירים בענף.

 

ענף הרכב הישראלי נחשב תמיד לא יציב מכיוון שהוא פועל בסביבה רוויית רגולציות, אך הפעם, כך נדמה, נמצא הענף בפני מפנה אמיתי. הסיבה לכך היא שתי ועדות אשר פועלות במקביל ויגישו מסקנות בנוגע להתנהלותו של ענף הרכב.

 

הראשונה היא ועדת זליכה, שהתכנסה במטרה ברורה לשנות את ענף הרכב, והשנייה היאועדת טרכטנברג, אשר עוסקת במצב החברתי-כלכלי וצפויה לפרסם בעוד כשבועיים את עמדותיה שיכללו בין היתר גם התייחסות לענף הרכב הישראלי. לחברי הוועדה הוגשו דו"חות מפורטים על מצבו של ענף הרכב הישראלי על ידי אנשי רשות המסים, איגוד לשכות המסחר ואיגוד המוסכים.

 

"אנו מתחילים להרגיש כבר בימים אלה שהציבור לא יודע מה לעשות, האם לרכוש רכב או לוותר ולשים את הכסף בצד עד שנושא מחירי הרכב יובהר", מספר איש מכירות בסוכנות למכירת רכבים חדשים ברחוב המסגר.

 

"בשורה התחתונה, ועדת טרכטנברג תפרסם מסקנות בקרוב וועדת זליכה תפרסם גם היא מסקנות לפני תום השנה. הציבור הישראלי ידוע כציבור שמושפע מאוד מפרסומים על מהפכות צפויות בענף הרכב, גם אם לרוב הכותרות הגדולות יוצרות בפועל שינויים מועטים", אמר בכיר בענף.

 

לדבריו, "מבחינת הציבור מדובר כאן בתקופה ארוכה של חוסר ודאות. ועדת זליכה אומנם לא הוסמכה לטפל במיסוי אך ועדת טרכטנברג עשויה להמליץ על הפחתת מיסוי, מה שמעלה שאלה נוספת - האם הפחתת המיסוי באמת תשפיע על המחיר לצרכן, או שמא יבואן הרכב יכניס את ההפרש לכיסו. כל השאלות הללו יגרמו ללקוחות להדיר את רגליהם מן הסוכנויות עד שרוח הדברים תתברר".

x