$
בארץ

מהיום למחר: לקראת תערוכת הרכב החשובה באירופה

מחר תיפתח תערוכת פרנקפורט, אחת התערוכות הוותיקות והמשפיעות על ענף הרכב. במקום תצוגה של רכבים עתידניים, הפעם יוצגו דגמים שיעלו על הכביש כבר בשנים הקרובות - גם בישראל

תומר הדר 08:56 12.09.11

 

לנד־רובר DC100

מהפך אחרי 70 שנה

 

לנד־רובר דיפנדר נחשב לאגדה בקרב חובבי רכבי השטח השרופים. מדובר ברכב שמבנהו הבסיסי, הכולל שלדת סולם חסונה והילוכי כוח לנסיעה בשטח קשה, לא השתנה באופן משמעותי מאז הצגתו של הלנד־רובר המקורי אי שם בשנות הארבעים של המאה הקודמת. אך כעת מגיע גם תורו של הדיפנדר הוותיק להחלפה, שתתקיים בשנת 2015. כדי שחובבי השטח לא יעברו, חלילה, למותגים אחרים, מציגה לנד־רובר את ה־DC100, רכב תצוגה הרומז על מראהו של מחליף הדיפנדר. אף שבלנד־רובר לא חושפים נתונים על המפרט הטכני, מדגישים כי ה־DC100 מיועד לנסיעה בשטח קשה לא פחות מקודמו.

 

לנד רובר
לנד רובר

 

מאזדה CX5

סוף סוף רכב כביש שטח רך

 

היצע דגמיה של מאזדה, הכולל מכוניות סופר־מיני, דגמים משפחתיים ודגמים ספורטיביים, סבל בשנים האחרונות מחיסרון ניכר: היעדרו של דגם כביש שטח רך, שיוכל להתחרות בניסאן קשקאי וביונדאי IX35 שצברו בשנים האחרונות פופולריות רבה. אך כעת מציגה מאזדה את CX5, שייובא גם לישראל בקרוב. ה־CX5 מצויד בטכנולוגיית סקייאקטיב של מאזדה, הכוללת שלל אביזרים החוסכים בדלק, החל במנוע בעל יחס דחיסה גבוה וכלה בעזרים אווירודינמיים.

 

מאזדה CX5
מאזדה CX5

 

יונדאי I30

עושה מתיחת פנים

 

ה־I30 נחשבת למכונית ההאצ'בק ה"אירופית" הראשונה שיונדאי מייצרת, כלומר מכונית המיועדת לטעמם של לקוחות אירופים, שתוכננה באירופה ואף מיוצרת באירופה. אך מאז הצגת ה־I30 חלפו חמש שנים, והמתחרות מבית קיה נושפות בעורפה. זה מה שמביא את יונדאי להציג את ה־I30 המחודשת, שתיובא לישראל בעוד כמה חודשים. הדגם שיוצג מצויד בחרטום ובזנב מחודשים, שעוצבו בדומה ליתר דגמי יונדאי החדשים כגון ה־I40, ובהיצע המנועים המוכר הכולל מנועי בנזין בנפח 1.4 ו־1.6 ליטרים.

 

יונדאי I30
יונדאי I30

 

פורשה 911

בסיס הגלגלים התארך

 

את פורשה 911 אין צורך להציג: מכונית ספורט אגדית, דמוית צפרדע, שמנועה מקנן באחורי המכונית. כעת מוצג בתערוכת פרנקפורט דור חדש שלה, ששיווקו בישראל יחל בחודשים הקרובים. ה־911 החדשה מבוססת על פלטפורמה בעלת בסיס גלגלים ארוך ב־10 ס"מ מזה של הדור היוצא, שסרחי העודף שלה - המרחק שמעבר לסרני הרכב - קוצצו משמעותית כדי שגודלה הכללי של המכונית לא יעלה. כנהוג בפורשה, באחורי ה־911 החדשה שוכן מנוע בעל שש בוכנות, שמוצע בשתי גרסאות: 3.4 ליטרים שמפיקים 350 כוחות סוס, ו־3.8 ליטרים שמפיקים 400 כוחות סוס. התאוצה ל־100 קמ"ש נעה בין 4.3 ל־4.4 שניות, בהתאם לגרסה ולתיבת ההילוכים שהלקוח בוחר.

 

פורשה 911
פורשה 911

 

פרארי 458 ספיידר

לעוף ב־320 קמ"ש

 

מכוניות פרארי, אחד המותגים הנחשקים בעולם הרכב, ישווקו בקרוב בישראל. עם הדגמים שייסעו בקרוב בכבישי הארץ נמנית גם ה־458 ספיידר, גרסתה הפתוחה של פרארי 458. ה־458 ספיידר מתהדרת בכמה תארים דוגמת המכונית הראשונה שפרארי מציידת במנוע מרכזי, כלומר כזה שמצוי מאחורי הנהג והנוסע, ובגג קשיח. הביצועים, כמובן, מסעירים: ה־458 ספיידר מצוידת במנוע בנפח 4.5 ליטרים שמפיק 570 כוחות סוס. אלה מעיפים את הפרארי הפתוחה מ־0 ל־100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות. אם הנהג מספיק אמיץ, היא תגיע גם ל־320 קמ"ש.

 

פרארי
פרארי

 

פיאט פנדה

היצע המנועים גדל

 

פיאט פנדה המשווקת בישראל נחשבת ל"קלף מנצח" בקונצרן פיאט. מדובר במכונית שמיוצרת בזול בפולין, ומיועדת להשתחל ברחובותיהן הצרים של בירות אירופה. אך כעת מגיע תורה של המחליפה: פנדה החדשה. הדגם שלה, שייובא ארצה בעוד כמה חודשים, משתרע על 365 ס"מ - סנטימטר אחד יותר מן הדגם הנוכחי. היא תשווק עם שני מנועים בעלי שתי בוכנות בנפח של 900 סמ"ק, האחד מפיק 65 כוחות סוס והשני מפיק 85 כוחות סוס באמצעות מגדש טורבו. בנוסף יוצג מנוע בעל ארבע בוכנות בנפח 1.2 ליטרים המפיק 69 כוחות סוס.

 

פיאט פנדה
פיאט פנדה

 

יגואר C-X16

בונוס של מנוע חשמלי

 

ה־C-X16 של יגואר, מכונית קונספט שמוגדרת ביגואר כ"מוכנה לייצור", היא רמז עבה לכוונותיה של יגואר לגבי הדגם. ה־C-X16 מצוידת במנוע בנפח 3.0 ליטרים בעל שש בוכנות שמפיק 380 כוחות סוס באמצעות מגדש־על, ובתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות. בנוסף למנוע הבנזין מצוידת היגואר במנוע חשמלי המותקן בתיבת ההילוכים, אשר מסוגל לשגר 70 קילו־ואט נוספים בלחיצת כפתור. הביצועים בהתאם: 4.4 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, ומהירות סופית של 293 קמ"ש.

 

יגואר C-X16
יגואר C-X16

x