$
בארץ

בלעדי ל"כלכליסט" - זליכה מתחיל לעבוד: זימן את סוכני היבוא האישי

זליכה, העומד בראש ועדה להסדרת ענף הרכב, ביקש לקבל נתונים אודות הענף והיקף הפעילות בו זאת כדי להסדיר את מעמדם של מתווכי היבוא האישי

תומר הדר 09:36 07.09.11

 

ירון זליכה, העומד בראש ועדה להסדרת ענף הרכב בישראל פנה אתמול לנציגי איגוד סוכני היבוא האישי, במטרה לאסוף נתונים על הענף, כדי לפעול להסדרתו. כך נודע ל"כלכליסט". במסגרת הפניה התבקשו נציגיהם של העוסקים בענף להכין מידע ונתונים אודות ענף היבוא האישי, היקף הפעילות בו, הדגמים הפופולאריים ביבוא ועלויות הרכבים והשינוע. כזכור, אחד ממטרותיה העיקריות של ועדת זליכה היא להסדיר את ענף היבוא האישי. כיום, אמנם, יכול כל אזרח לייבא לישראל רכב ביבוא אישי, אך התהליך עצמו מסורבל. מסיבה זו קמו בשנים האחרונות מתווכי יבוא אישי - אך מעמדם החוקי טרם הוסדר.

 

לארונה קיים משרד התחבורה, בשיתוף עם רשות המיסים, שורה של שימועים ללקוחות שהביאו לארץ מכונית בייבוא אישי במטרה לבדוק אי סדירויות בחשבוניות ואת מעורבותם של מתווכי יבוא בתהליך. ועדות אלה זומנו מתוקף פניה לבג"ץ שביצעו מספר יבואני רכב בדרישה לאכיפה של חוקי היבוא האישי. אחד הנושאים העיקריים העומדים על שולחנו של זליכה הוא הסדרה של מעמדם של מתווכי היבוא האישי, שחלק ניכר מן העסקאות בתחום היבוא האישי אינן יכולות לצאת לפועל ללא מעורבותם. כיום, יש לציין, רוב המכוניות המגיעות לארץ בייבוא אישי הן מכוניות יוקרה.

 

עוד נודע ל"כלכליסט" שבעתיד עשוי להיכנס לתוקף שינוי בהליך הרישום של רכב ביבוא אישי. כיום רכב ביבוא אישי מקבל ברישיון הרכב, עם עלייתו לכביש הערת "יבוא אישי משומש". זו עתידה ככל הנראה להשתנות להערה בה ירשם "נרשם בחו"ל".

x