$
רכב

יבואנים: "ניתוק היחסים עם טורקיה עלול לייקר את המכוניות"

זאת כיוון שאסור לייבא לישראל מכוניות ממדינות שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל. כיום מיובאים מטורקיה הונדה סיוויק, רנו פלואנס, יונדאי אקסנט ודגמים נוספים של מכוניות ורכבים מסחריים

תומר הדר 18:1403.09.11

"ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם טורקיה עלול להביא לייקור של מחיריהם של דגמי מכוניות רבים", כך מסרו ל"כלכליסט" מספר יבואני רכב, לאור ההתרחשויות האחרונות בזירה הדיפלומטית והאפשרות לניתוק יחסים עם טורקיה.

 

כיום מיובאים לישראל דגמי רכב רבים של יצרניות בינלאומיות,

אשר מיוצרים בטורקיה, ובהם: הונדה סיוויק, רנו פלואנס, יונדאי אקסנט ודגמים נוספים של מכוניות ורכבים מסחריים. בעתיד גם המכונית החשמלית של רנו-פלואנס ZE שתשווק על ידי בטר פלייס תיובא לישראל מטורקיה.

 

יבואני הרכב מדגישים שכיום כבר קיים תקדים לאיסור על יבואן של מכוניות ממדינה שאינה מקיימת יחסים דיפלומטיים עם ישראל - זאת לאור ניסיונות שטורפדו בעבר, ליבוא של מכוניות מתוצרת חברת "פרוטון" אשר מייצרת דגמים רבים במלזיה, מדינה מוסלמית, שאינה מקיימת יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

 

הייצור בטורקיה נחשב עבור יבואני רכב רבים לסידור אידיאלי: מדובר במדינה שאינה רחוקה גאוגרפית מישראל, עובדה שמוזילה את עלויות ההובלה. "אם היחסים ינותקו וניאלץ להביא את המכוניות ממפעלים אחרים באירופה או במזרח הרחוק עלות השינוע תתייקר בהתאם, ואולי גם נידרש לשלם במטבע אחר", מדגיש יבואן רכב.

 

"היקור עלול להגיע לאלפי שקלים מן המחיר. במידה ומדובר בדגמים פופולאריים בציי רכב, המחיר ישמר בגלל נושא שווי השימוש, אך ייתכן שמחירי המכירה לציי הרכב יעלו - מה שייקר את שווי המעסיק. בדגמים שאינם מיועדים לציי רכב, ייתכן שהצרכן יאלץ לספוג חלק מתוספת העלות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x