הלמ"ס: על כל אלף תושבים בישראל נוסעות בכבישים 333 מכוניות
המכונית הפופולארית ביותר נכון לשנת 2010: מאזדה שמכוניותיה מהוות 15.5% מהשוק. אחריה נמצאת יונדאי עם 14.7% מהשוק ובמקום שלישי טויוטה עם 10.6% מהשוק
רמת המינוע בישראל, כלומר מספר כלי הרכב בהשוואה למספר הנפשות, רחוקה מן הנהוג באירופה. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום.
על כל 1,000 תושבים בישראל נוסעות בכבישי הארץ 333 מכוניות. 267 מהן הן מכוניות פרטיות. מדובר בעלייה קלה בלבד לעומת נתוני
עוד עולה מנתוני הלמ"ס שבסך הכול נוסעים בכבישי הארץ 2,566,200 כלי רכב ש-2,053,200 מהם הן מכוניות פרטיות. בסך הכול, 2.9% מן הרכבים הפרטיים הם בעלי מנועי דיזל, זאת לעומת 15.4% מכלל הרכבים, כלומר גם משאיות ואוטובוסים. בסך הכול, בשנת 2010 עלו על כבישי ישראל 244 אלף מכוניות חדשות. לעומת זאת, בשנת 2010 ירדו מהכבישים 169 אלף מכוניות - בתאונות ובגריטה.
עוד עולה מנתוני הלמ"ס שהישראלים שומרים אמון למכוניות יפניות. נכון לשנת 2010, 38.6% מן הרכבים אשר נעים בכבישי הארץ היו מתוצרת יפן. 11.3% היו מתוצרת קוריאה, 8.4% יוצרו בספרד, 7.8% יוצרו בצרפת, 6.9% יוצרו בגרמניה, 3.4% יוצרו בארה"ב ו20.4% יוצרו במדינות אחרות.
בשנת 2009, יש לציין, היה אחוז המכוניות היפניות גבוה יותר- 39.1%. עם זאת, גם אחוז המכוניות הקוריאניות - 11.4% היה גבוה יותר, כמו גם יתר האחוזונים אשר מיוחסים לארצות היצור. למעשה, מדינת היצור היחידה שעלתה היתה בפלח הבלתי מוגדר "יתר הארצות"- שעמד כאמור על 20.4% בשנת 2010 ועל 18% בשנת 2009. העליה דווקא בסעיף "ארצות אחרות" נובעת מן העובדה שיצרניות רכב רבות, הן מיפן והן מקוריאה בחרו להעתיק את מפעלי היצור שלהן למדינות אירופיות שנכללות בסעיף "ארצות אחרות", כגון קיה, אשר מייצרת בסלובקיה.
ומיהי המכונית הפופולארית ביותר? נכון לשנת 2010, בסיכום של כל כלי הרכב אשר נעים בכבישי הארץ, עולה שמדובר במאזדה שמכוניותיה מהוות 15.5% מן השוק. אחריה נמצאת יונדאי עם 14.7% מן השוק, אחריה טויוטה עם 10.6% מן השוק.
במקום הרביעי נמצאת פולקסווגן עם 4.9% מן השוק ואילו במקום החמישי נמצאות קיה ופורד שמכוניותיהן מהעוות, כל אחת בנפרד, 4.6% מן השוק. היחסי הרב ביותר מבין כלי הרכב הפרטיים החדשים שנוספו ב- 7 השנים האחרונות, אך חלקה ירד מ- 19.4 בשנת 2004 ל- 15.5% בשנת 2010. את המקום השני תופסת יונדאי, המהווה כ-14.7% מכלי הרכב הפרטיים החדשים שנוספו בשנת 2010, אך גם היא נמצאת בירידה (16% בשנת 2004). לעומתן, יצרנית הרכב קאיה הגדילה את חלקה מ- 0.5% בשנת 2004 ל-4.6% בשנת 2010 ופולקסווגן מ-3% ל- 4.9%, בהתאמה.