$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": המו"מ על עסקת הליסינג הראשונה של בטר פלייס תקוע

לפני כחודש סיכמו בטר פלייס ואלבר על צירוף 500 מכוניות חשמליות לחברת הליסינג. תנאים שהציב דירקטוריון אלבר עוצרים את מימוש העסקה

תומר הדר 09:5714.06.11

עסקת הליסינג הראשונה של בטר פלייס, שעליה היתה אמורה החברה להכריז שלשום, נתקעה בגלל מחלוקת על גובה הערבויות שתעמיד לחברת הליסינג אלבר - כך נודע ל"כלכליסט". מבחינת בטר פלייס מדובר בעסקה בעלת חשיבות גבוהה, מכיוון שחברות הליסינג הן קנייניות הרכב הגדולות ביותר בישראל.

למרות מגעים עם כל חברות הליסינג הגדולות בטר פלייס טרם הודיעה עד כה על סגירת עסקה, בעוד שחברות הליסינג, מצדן, מעדיפות לשבת על הגדר ולהמתין לחברה הראשונה שתסגור עסקה עם יבואנית המכונית החשמלית של רנו.

 

עסקת בטר פלייס ואלבר סוכמה לפני כחודש. מפרטים שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה כי אלבר התחייבה לרכוש עוד השנה מבטר פלייס 500 מכוניות חשמליות מדגם רנו פלואנס ZE. מחיר המכונית החשמלית בליסינג אמור לעמוד על 2,300–2,500 שקל בחודש, בדומה למכוניות רגילות בעלות נפח מנוע של 1.6 ליטרים. במסגרת העסקה התחייבה בטר פלייס לרכוש את המכוניות מאלבר לאחר שיחלפו ארבע שנים ממועד קבלת כלי הרכב.

 

ואולם, לאחרונה התגלעו שני סלעי מחלוקת בין הצדדים. הראשון נוגע לגובה ערבויות שתעמיד בטר פלייס לאלבר, והשני למטרת השימוש בכלי הרכב. ל"כלכליסט" נודע כי לאחר שנושא רכישת המכוניות החשמליות הועלה בפני דירקטוריון אלבר לפני כשבועיים, דרש הדירקטוריון מבטר פלייס להעמיד ערבויות של כ־25 מיליון שקל, שיבטיחו את רכישת המכוניות לאחר ארבע שנים. מחלוקת זאת על גובה הערבויות היא שמונעת נכון לעכשיו מהצדדים להכריז על סגירת העסקה.

 

ל"כלכליסט" נודע כי המחלוקת בסוגיית השימוש שייעשה במכוניות נובעת מסירובה של בטר פלייס לכך שאלבר תקצה כמה מהמכוניות לצי ההשכרה של החברה.

 

מאלבר נמסר: "אלבר איננה מתייחסת למשאים ומתנים עסקיים שהיא מקיימת". מבטר פלייס נמסרה תגובה דומה, ולפיה "החברה אינה מנהלת את עסקיה מעל דפי העיתון".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x