$
בארץ

החברה לישראל תייצר 500 אלף מכוניות סיניות עד 2015

לפי דו"ח תקופתי המאפשר הצצה לעסקי מיזם צ'רי קוואנטום עולה כי קהל היעד של הרכבים, שטרם החל ייצורם, יהיה בני 25-35 וכי התחרות תהיה מול התוצרת האירופית והיפנית

תומר הדר 13:11 30.03.11

 

הדו"ח התקופתי שפרסמה היום (ג') החברה לישראל מאפשר הצצה לעסקי הרכב של החברה בסין במסגרת מיזם "צ'רי קוואנטום", המשותף לחברת קוואנטום האמריקאית שבבעלות החברה לישראל ולצ'רי, אחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין.

 

על פי נתוני הדו"ח, נכון לשנת 2010 צ'רי קוואנטום עדיין אינה מייצרת מכוניות. עם זאת, בשנה שעברה נבחרה חברת מיתוג אשר פיתחה את שם המותג והלוגו, נבחרו ספקי מפתח עבור המכוניות והמשיך שיתוף הפעולה עם חברת מאגנה שטייר הגרמנית, אשר מספקת ליצרניות הרכב העולמיות שירותי הנדסה ופיתוח. כמו כן, בוצעו גיוסי כוח אדם, כולל מומחים לתחם הרכב החשמלי.

 

עוד עולה מתוכן הדו"ח התקופתי שהחברה כבר מגדירה שווקי יעד, לאחר שביצעה סקרי לקוחות בשוק הרכב הצ'כי, הגרמני והסיני במטרה לבחון תגובות לקוחות לעיצובם של דגמים עתידיים של חברת קוואנטום.

 

עוד עולה מן הדו"ח שקהל היעד העיקרי של מכוניות צ'רי קוואנטום מיועדות לקהל יעד צעיר, בגילאי 25-35, ומיועדות להתחרות בתוצרת אירופית ויפנית. בדו"ח מעריכים שבמהלך שנת 2011 יוקמו מתקני הייצור הראשונים של חברת צ'רי קוואנטום במטרה לשווק את המכוניות כבר בשנת 2012, כאשר כושר היצור של שלושת הדגמים העיקריים, הכוללים מכונית משפחתית ומכונית האצ'בק, יהיה כ-200 אלף מכוניות בשנה. עד שנת 2015 יגדל כושר היצור לכ-500 אלף רכבים בשנה. הדגמים הראשונים שיושקו יהיו בעלי מנוע בנזין ורק לאחר מכן יושקו מכוניות חשמליות.

 

בכל הנוגע לפעילותה של חברת בטר פלייס, שהחברה לישראל מחזיקה בכ-32% ממניותיה, מציין הדו"ח כי החברה הפכה בפברואר האחרון לחלק מקונסורציום ה-EV ENGINEERING, גוף המפתח מכוניות חשמליות בעלות סוללה מתחלפת, כפי שקיימת כיום ברנו פלואנס החשמלית. על פי הדו"ח, קיים כיום פוטנציאל לשיתוף פעולה בין בטר פלייס ובין חברת הולדן האוסטרלית, חברת בת של GM האמריקאית, לפיתוחו של רכב בעל סוללה מתחלפת. עוד חושף הדו"ח שמודל תמחור "חבילות הנסיעה" של בטר פלייס, אשר יחשף בשבועות הקרובים, יעניק תעריפים שונים לציי רכב וללקוחות פרטיים.

x