$
רכב

דוד לובינסקי תפסיק את יבוא סיטרואן C1 לישראל

לפי הודעת החברה, יבוא הדגם לארץ ייפסק כיוון שאינו עומד בדרישה לתקינה שנוספה על ידי משרד התחבורה ב-2010

כתב כלכליסט 17:3931.01.11

משרד התחבורה משך את האישור להמשיך ולשווק את סיטרואן C1 בישראל, כך הודיעה יבואנית הרכב דוד לובינסקי. האישור נמשך עקב דרישה לתקינה שנוספה ע"י המשרד ב 2010 - תקן הגנה על הולכי רגל. דרישה זו של משרד התחבורה אינה נדרשת באירופה לדגם זה.

 

יתר על כן, רוב דגמי המכוניות

החדשות שנמכרות בישראל בימים אלו, אינן עומדות גם הן בתקן ההגנה המעודכן על הולכי רגל, כיוון שנכנסו לראשונה לארץ בשנת 2009.

 

בשנת 2010 הוסיף משרד התחבורה דרישה לתקינה בייבוא כלי רכב החל משנה זו. עקב אי הבנה של היצרן, נפלה טעות במילוי הטפסים הרלוונטיים, שנבעה מכך שה-C1 עומדת באופן מלא בתקינה האירופית בכל מדינות אירופה, אותה התקינה המאומצת על ידי מדינת ישראל. משרד התחבורה בדק את כל המסמכים ואת הרכב עצמו ואישר את יבוא ומכירת הרכב.

 

לאחר שמשרד התחבורה אישר את יבוא המכונית, ייבאה אותה חברת דוד לובינסקי לארץ. להפתעת החברה, לאחר בדיקה מחודשת, החליט משרד התחבורה להורות לחברה לעכב את הייבוא.

 

נמצא כי הרכב אינו עומד בתקן הגנה על הולכי רגל, כפי שנדרש מדגם רכב חדש שנרשם לראשונה בישראל החל משנת 2010 .

 

לאחר פניית החברה, השתכנעו במשרד התחבורה כי אין כל פגם ברכב ואילו רכב זה היה מגיע לארץ חודשים ספורים קודם לכן, היה עולה על הכביש מבלי הדרישה הנ"ל, בדיוק כמו התאום הזהה שלו, פיז'ו 107. חשוב לציין כי בדיוק אותה C1 נמכרת בשנת 2011 במאות אלפי יחידות ברחבי אירופה לשביעות רצון הלקוחות.

 

עפ"י ההחלטה כרגע, משרד התחבורה אישר למסור את כל 300 המכוניות שנמכרו, אך יבוא הדגם, נכון לרגע זה, ייעצר.

 

חברת דוד לובינסקי תמשיך לשווק כרגיל את פיז'ו 107 - תאומה זהה לחלוטין לסיטרואן C1.

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x