$
רכב

אפקט טויוטה: 136 ריקולים בארה"ב בשנת 2010

טויוטה יזמה השנה 17 קמפיינים לתיקון רכבים מתוצרתה, שהשפיעו על כ-6.6 מיליון מכוניות בארה"ב. במקום השני ג'נרל מוטורס עם 16 קמפיינים לתיקון המכונית ובמקום השלישי הונדה

תומר הדר 08:3523.12.10

שנת 2010 אשר עומדת להגיע לסיומה בשבוע הבא תירשם בענף הרכב האמריקאי כ"שנת הריקול", עם 136 קמפיינים נפרדים לריקולים של מכוניות מדגמים שונים, כך מדווח אתר האינטרנט WARDS AUTO אשר מתמחה בניתוח תעשיית הרכב האמריקאית.

 

כזכור, בשנה שעברה התגלו בארה"ב מקרים ראשונים

של תאוצה בלתי רצונית במכוניות טויוטה, אשר נגרמו כביכול משטיחי רכב שלא הודקו למקומם כראוי. בסך הכול הקיפו הריקולים אשר נערכו השנה בארה"ב 17.2 מיליון רכבי נוסעים, רכבי שטח וטנדרים קלים, זאת לעומת 16.4 מיליון רכבים (כולל טנדרים כבדים) אשר זומנו בשנת 2009 לריקולים.

 

אחת הסיבות למספר הרכבים הגדול אשר זומן לריקולים השנה היא בהלתם של יצרני הרכב מפני "אפקט טויוטה", אשר כזכור גרם לחברה נזק תדמיתי ניכר וגרם ליצרני הרכב למהר ולזמן את לקוחותיהם לריקול גם על זוטות שבימים כתיקונם לא היו דורשות זימון של הלקוח למוסך. בחברת דודג' לדוגמא הכריזו על ריקול לטנדרים לאחר שמספרים הקשורים בתהליך הרישוי של הרכב נמחקו בטעות ממדבקה אשר הוצמדה בסמוך לדלת הנהג. כמו כן, השנה יצרני הרכב הודיעו על מספר גדול של ריקולים לדגמי עבר, לאחר שהבדיקות שהם עורכים במוסכיהם הוחמרו בעקבות החשש מפני ביקורת ציבורית.

 

ומיהי היצרנית המובילה בכמות הרכבים אשר זומנו לריקול בשנת 2010? בכל הנוגע לשוק הרכב האמריקאי, על פי נתוני ארגון הבטיחות בדרכים האמריקאי NHTSA, מדובר בחברת טויוטה אשר יזמה 17 קמפיינים לתיקון אשר השפיעו על כ-6.6 מיליון מכוניות בארה"ב, זאת לעומת 4.8 מיליון טויוטות שזומנו לתיקון בארה"ב בשנת 2009.

 

במקום השני ברשימת היצרנים אשר זימנו לקוחות לריקולים בשנת 2009 נצאת ג'נרל מוטורס שהכריזה השנה על 16 קמפיינים לתיקון רכבים, אשר השפיעו על 2.8 מיליון רכבים, זאת לעומת 12 קמפיינים לתיקון שעליהם הכריזה ג'נרל מוטורס בשנת 2009, אשר נגעו ל-2.2 מיליון רכבים. המקום השלישי שייך להונדה אשר הודיעה השנה על 10 קמפיינים לתיקון שהשפיעו על 2.2 מיליון מלקוחותיה האמריקאים של החברה ואילו במקום הרביעי בפער קטן נמצאת ניסאן עם 13 קמפיינים אשר השפיעו על 1.9 מיליון רכבי ניסאן בארה"ב. המקום החמישי שייך לקרייזלר, שביצעה השנה 12 קמפיינים, שכללו 1.1 מיליון רכבים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x