$
רכב

מתכוננים לשנת 2011 - ציי הרכב: הדור הבא

אלפא רומיאו לעובדי הייטק, מכוניות צרפתיות שינסו לדחוק את הקוריאניות והיפניות ודגמי סדאן מוקטנים במחיר אטרקטיבי. המהפכה שהחלה בשוק הרכב המוסדי ב־2010 תימשך בשנה הקרובה, בעיקר בזכות הרחבת ההיצע ללקוחות ומדיניות תמחור אגרסיבית מצד היבואנים

תומר הדר 11:1713.09.10

שנת 2010 מסתמנת כשנה מכרעת עבור ציי הרכב בישראל. השנה נכנסו לראשונה תקנות שווי השימוש הליניארי שקבעו את גובהו של שווי השימוש לרכב צמוד כאחוז קבוע ממחירו של הרכב, שינוי שאותו עבר שוק הרכב המוסדי בישראל בהצלחה. אך מעבר לשינוי הרגולטורי, מדובר בשנה שבה הורגשה תכונה רבה בשוליו של שוק הרכב המוסדי, הן בזכות כניסתם של דגמים קטנים יותר והן בזכות שינויים במגוון הדגמים.

 

בעוד שבשנים עברו שלטו ללא עוררין מותגים יפניים וקוריאניים בשוק הליסינג, השנה נרשמה התעוררות בקרב מותגים צרפתיים ואיטלקיים כגון רנו, שהציגה את הפלואנס שזכתה להצלחה בלתי מבוטלת, ופיאט, שמשקיעה מאמצים ניכרים בהחדרת דגמי הבראבו והכרומה לשוק הציים.

 

גם דגמים שנחשבו פעם ל"יותר מדי יוקרתיים" עבור צייי רכב, כגון אלפא רומיאו 159 ופולקסווגן ג'טה, עלו ב־2010 על כבישי ישראל כשהם עונדים לוחית זיהוי שמעוטרת בסמלים של חברת ליסינג זו או אחרת, זאת הודות למדיניות תמחור אגרסיבית של היבואנים. אך שנת 2010 מתקרבת כבר לסיומה וכעת מגיע תורם של דגמים חדשים להיכנס לשוק הרכב המוסדי, כאשר רק חלק מן הדגמים יתפסו את המקום הראשון בטבלת הרכישות של חברות הליסינג. דגמים אחרים יגיעו למנהלים עם נטיות ספורטיביות שיצטרכו לשלם פרמיה נוספת עבור התענוג, אך מה שבטוח, מדובר בדגמים ששנת 2009 הפכה את קיומם בציי הרכב ללגיטימי.

 

ליסינג לכל פועל - פולקסווגן ג'טה

 

בדיוק החודש לפני שנה התקבלה בצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, החלטה ששינתה את התדמית של פולקסווגן בישראל - לא עוד מכונית משפחתית יוקרתית אלא גם מכונית ליסינג לכל פועל.

 

באותו חודש הוכרז על הצגתה של גרסה "עממית" לג'טה במחיר שמיצב אותה בקבוצה 2 דאז. גם כיום ניתן להשיג ג'טה במחיר ידידותי לליסינג שאינו רחוק מזה של המתחרות היפניות. אך כעת נמצא בפתח דור חדש של ג'טה שהוצג ביוני האחרון וצפוי להגיע גם לישראל לקראת שנת 2011.

 

הג'טה החדשה גדולה יותר מן הג'טה הקיימת ומתהדרת בבסיס גלגלים ארוך יותר, מה שמשפיע ישירות על המרווח הפנימי. הג'טה החדשה שהוצגה מיועדת בעיקר ללקוחות אמריקאים, ולכן שוק הרכב האמריקאי נבחר להשקת בכורה, כולל גרסאות בעלות מנועי 2.0 ליטרים. אך בסוף החודש, בתערוכת הרכב בפריז, תוצג ג'טה "אירופית" במפרט שייועד גם לישראל. אנשי צ'מפיון מוטורס צפויים לנסות ולשמר את דריסת הרגל שהשיגו עם הג'טה בקרב ציי הרכב ולהציע "גרסת ציים" ידידותית לשווי השימוש של המשתמש.

 

פולקסווגן ג'טה. מיועד בעיקר לאמריקאים פולקסווגן ג'טה. מיועד בעיקר לאמריקאים

 

מכונית המנהלים החדשה - רנו לאטיטיוד

 

סגמנט המשפחתיות הגדולות, שמכונה בישראל משום מה "מכוניות מנהלים", נשלט באופן כמעט בלעדי בשנים האחרונות על ידי מכוניות יפניות כגון מאזדה 6, אך ב־2010 התחילה להיסדק ההגמוניה היפנית עם הופעתה של רנו פלואנס המשפחתית. אמנם לא מדובר בהובלה טוטלית של הטבלה ובשינוי מגמה, אך הפלואנס הצליחה לקנות לה לא מעט אוהדים. כעת רנו מכינה מתקפה על סגמנט מכוניות המנהלים עם דגם חדש שמיועד להתחרות ראש בראש מול מכוניות המנהלים היפניות - רנו לאטיטיוד. הלאטיטיוד חולקת עם הפלואנס מאפיינים רבים, כאשר גם כאן מדובר במכונית שמיועדת לשווקים מתפתחים - רוסיה, דרום אמריקה וגם המזרח התיכון.

 

בדומה לפלואנס, גם הלאטיטיוד מבוססת על רכיבים רבים ש"נתרמו" על ידי החטיבה הקוריאנית של רנו, רנו סמסונג, וגם כאן יש שימוש בממדים נדיבים במיוחד שכוללים אורך של 4.89 מטרים. הלאטיטיוד גם צפויה ליהנות מתמחור אגרסיבי, שיהפוך אותה לאטרקטיבית בעיני ציי הרכב.

 

רנו לאטיטיוד. אטרקטיבית בעיני ציי הרכב רנו לאטיטיוד. אטרקטיבית בעיני ציי הרכב

 

למי שנמאס ממאזדה 6 - אלפא ג'ולייטה

 

אלפא רומיאו נחשבה בעבר לסוג של מילה גסה בקרב מנהלי ציי הרכב הרכב הגדולים, לפחות עד שלהי 2008, כשהוחלט באלפא רומיאו להציג גרסה ידידותית לקבוצות שווי השימוש. קבוצות שווי השימוש הלכו ולא ישובו, אך אלפא רומיאו הצליחה להשיג דריסת רגל בקרב ציי רכב והוצעה ללקוחות בעיקר על ידי "חברות בוטיק" קטנות שפעילות בענף הליסינג. אותו כלל חל גם על אלפא מיטו הקטנה.

 

כעת מגיעה תורה של נציגתה של אלפא רומיאו בסגמנט המשפחתיות - הג'ולייטה. אלפא ג'ולייטה שהוצגה בישראל בחודש שעבר מצוידת בגרסתה הבסיסית במנוע בנזין טורבו בנפח 1.4 ליטרים שמפיק 120 כוחות סוס, שמספיקים להזניק את הג'ולייטה ל־100 קמ"ש בתוך 9.4 שניות בלבד. המחיר, 159 אלף שקל, ממצב את הג'ולייטה בטריטוריה של כלי רכב כגון מאזדה 6, אך מי שיבחר בג'ולייטה, כנראה לא היה מעוניין במאזדה מלכתחילה.

 

ג'ולייטה. תחרות ישירה מול הפופולאריות של מאזדה 6 ג'ולייטה. תחרות ישירה מול הפופולאריות של מאזדה 6

 

האחות הקטנה והזולה - מאזדה 2 סדאן

 

כניסתו של שווי השימוש הליניארי בתחילת השנה הסיטה במידה מסוימת את תשומת הלב הציבורית ממכוניות משפחתיות בתצורת סדאן, שמחירן זינק לכ־120 אלף שקל, למכוניות סדאן קטנות שמחירן נמוך יותר, מה שהשפיע על גובה שווי השימוש. עם זאת, היצע דגמי המשפחתיות הקטנות שעומד לרשותו של הצרכן הישראלי מצומצם למדי וכולל רק דגמי מיינסטרים כגון יונדאי אקסנט וקיה ריו.

 

בפלח שוק זה חברות הליסינג מסרבות לקחת סיכון ורוכשות בהנחות ניכרות רק מכוניות בעלות פוטנציאל מכירה גבוה. כעת עומדת להצטרף לשוק הרכב מתחרה חדשה שתוצג בחודשים הקרובים: מאזדה 2 סדאן בגרסת ארבע הדלתות של מאזדה 2 המוכרת. מחירה של המאזדה החדשה צפוי להיות נמוך משמעותית מזה של האחות הגדולה מאזדה 3.

 

בתפריט של מאזדה 2, שנפוצה בעיקר בשווקים במזרח הרחוק, ניתן למצוא מכלולים מוכרים מגרסת ההאצ'בק של המאזדה 2 – מנוע בנזין בנפח של 1.5 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית יחד עם נתונים חדשים, כגון תא מטען בנפח צנוע של 450 ליטר, 182 ליטר יותר מזה של הדגם הנוכחי שנמכר בישראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x