$
רכב

רשות המסים: בשנת 2009 נרשמה ירידה במשקל ציי הרכב

להערכת רשות המסים, בשנים הקרובות תימשך הירידה ברכישות ציי רכב. עוד נכתב בסקירה על ענף הרכב ב-2009 כי יבואני הרכב נצמדים למחירה של המאזדה 3 בגלל היעדר מסורת תמחור בשוק תחרותי

שרון ביידר 14:0325.05.10

בשנת 2009 נמשכה מגמה של ירידת משקלם היחסי של ציי רכב מתוך הרכישות (בניטרול רכישות חריגות). כך עולה מסקירה שפרסמה היום רשות המסים על ענף הרכב בישראל ב-2009.

 

להערכת רשות המסים, בשנים הקרובות צפוי המשך הירידה ברכישות ציי רכב, מכיוון שרק בשנת 2011 יעמוד שווי השימוש

על גובהו הריאלי, בהתאם למתווה עליית שווי השימוש שהחל בשנת 2008 ויסתיים ב-2011. לגבי פלח היבוא האישי, מעריכים ברשות המסים שהבלימה בעלייה בהיקף היבוא האישי לאחר שנים של צמיחה מואצת מוכיחה שפלח השוק הזה הגיע לבשלות. ברשות המסים ציינו כי עיקר הייבוא האישי התמקד בג'יפים יוקרתיים גדולים כמו ב.מ.וו X5, ובמקרה של הסובארו טרייבקה הגיעו יותר מכוניות כאלה ביבוא אישי מאשר מספר המכוניות שנמכרו על ידי היבואן בארץ.

 

יבואני הרכב בישראל נצמדים למחירה של המאזדה 3 בשל היעדר מסורת תמחור בשוק תחרותי. מהסקירה עולה, כי ב-2009 היתה היצמדות לרף העליון של קבוצת שווי השימוש השנייה. לטענת רשות המסים, עלייה במחיר המאזדה 3 שמובילה את המכירות הובילה להעלאת מחירים גורפת במחירי המכוניות המשפחתיות בישראל עם פרמיה חיובית או שלילית בהתאם לדגם ולרמת הביקוש שלו.

 

עוד עולה מהסקירה, כי בשנה החולפת חלה ירידה ריאלית של כ-8% בערך היבוא שהסתכם ב-11.6 מיליארד וירידה מקבילה בהכנסות ממסי היבוא המוטלים על כלי הרכב. ברשות המסים ציינו שהירידה החדה הגיעה לאחר ששנת 2008 היתה שנת שיא לענף הרכב בישראל. לטענת רשות המסים, בהתחשב בהאטה בפעילות הכלכלית שפקדה את המשק בשנת 2009, מדובר בשיעורי ירידה מתונים ביחס למה שניתן היה לצפות. כמות כלי הרכב שיובאו במהלך 2009 ירדה ב-11% (רכב נוסעים ומסחרי).

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x