$
סביבה

בעקבות המודל האנרגטי של קליפורניה: בכירים בחברת החשמל טסו לסיור לימודי בארה"ב

המשנה למנכ"ל החברה, משה בכר, ובכירים אחרים נסעו אתמול לקליפורניה, כדי ללמוד על ניהול ביקושים והתייעלות אנרגטית. הבחירה בקליפורניה היא משום שהמדינה מתמרצת חיסכון באנרגיה

ליאור גוטמן 11:1806.05.10

בכירי חברת החשמל יצאו אתמול (ד') לסדרת פגישות בקליפורניה, כדי ללמוד תכנון וניהול ביקושי צריכה בקנה מידה גדול – כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בפיתוח נוסף של מספר פיילוטים שנוסו בחברת החשמל בקנה מידה קטן יחסית, שבהם נבדקה היכולת להשפיע על הביקוש לחשמל של צרכנים פרטיים ועסקיים.

 

בכוונת חברת החשמל לבחון מודלים עסקיים ופיננסיים שבהם משתמשות חברות גדולות לייצור חשמל, ולראות כיצד מתאימים את המודלים לשוק החשמל הישראלי. בין הבכירים שנסעו לקליפורניה, המשנה למנכ"ל החברה, משה בכר, סמנכ"ל הלקוחות, אשר דהן, וראש היחידה ליזמות עסקית, בני רוזנר. בימים הקרובים מתוכננות להם פגישות עם שלושה יצרני חשמל גדולים, ועם הרגולטור האחראי מטעם מדינת קליפורניה על משק החשמל. הבחירה בקליפורניה נעשתה על רקע התמריצים השונים שמעניק הממשל המקומי להתייעלות אנרגטית ולניהול ביקושים.

 

כפי שנחשף בעבר ב"כלכליסט", בסוף ינואר האחרון חתמה חברת החשמל על חוזה עבודה עם חברת גרינלט הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לניהול צריכת החשמל הביתית באמצעות אתר אינטרנטי ייעודי. הפיילוט, שמרכז בשלב זה כמה עשרות משפחות, עתיד להסתיים בעוד כארבע שבועות. בסיומו של הפיילוט תיבחן היכולת להתאים את המיזם למספר גדול משמעותית של צרכנים.

 

בחברת החשמל מסבירים כי "יש לבחון דרכים להקטין ולייעל את צריכת החשמל, כך שעד שיוקמו יחידות הייצור החדשות, נוכל להשתמש טוב יותר במשאבים העומדים לרשותנו". אחד הפיתוחים העתידיים המתוכננים הוא התקנת לוחות חשמל "חכמים" בבתי צרכנים פרטיים, שיוכלו לעשות אופטימיזציה שוטפת של צריכת החשמל וכן לאזן את מתח הקו שמוזרם ברשת.

 

לפני חודשיים התפרסם ב"כלכליסט" כי חברת החשמל וחברת פאוורסיינס הישראלית סיימו פיילוט להפחתת הצריכה בהיקף של 7%–10%. ההפחתה נעשתה באמצעות התקנת בקרים ומייצבי מתח, שמנטרים ומווסתים את הצריכה הדרושה, במתקנים של חברת החשמל בחיפה ובאשדוד.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x