$
רכב

בלעדי ל"כלכליסט": רשות המסים יוזמת "הפקת לקחים" מרפורמת המיסוי הירוק

מנהל רשות המסים פנה לבכירים במשק, וביקש שישתתפו בדיון בתוצאות רפורמת המיסוי הירוק ושיטת החישוב הליניארי

תומר הדר 07:0014.04.10

ארבעה חודשים לאחר השקת רפורמת המיסוי הירוק, נאלצת רשות המסים להתמודד עם טענות בדבר יעילות הרפורמה: ל"כלכליסט" נודע כי מנהל הרשות, יהודה נסרדישי, פנה לבכירים בשורת גופים בענפי הרכב והמס, והזמין אותם לדיון בלקחי הרפורמה ב־9 במאי - "הגם שמדובר בפרק זמן קצר מדי לעניין הפקת לקחים", לשון ההזמנה. ועדת הכספים, שדנה בנושא בנובמבר 2009, החליטה לכנס פורום להפקת לקחים, אולם בענף הרכב מעריכים כי הפורום לא אמור היה להתכנס בשלב כה מוקדם.

 

 

בין המוזמנים אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים; יקי אנוך, נשיא איגוד יבואני הרכב; אריה מטוס, נשיא איגוד המוסכים; רו"ח יגאל גוזמן, יו"ר לשכת רואי החשבון; ועו"ד יורי גיא־רון, יו"ר לשכת עורכי הדין.

 

מקורות בענף העריכו כי בדיון יועלו השגות ביחס לקביעת שווי השימוש הליניארי אך ורק על פי מחירן של מכוניות חדשות, אף ששווייה של מכונית יורד עם הזמן. כיום, העובד משלם את שווי השימוש כנגזרת של מחיר הקנייה המקורי של המכונית, בלי התייחסות לירידה בערך השווי עם כל שנה שחולפת.

 

טענה נוספת שתעלה נוגעת לאי־הזכאות של מכוניות מנהלים היברידיות בהטבת מס קנייה - הטבה המוענקת כיום לרוכשי מכוניות היברידיות עממיות.

 

בענף מעריכים עוד כי נציגי המעסיקים ידרשו הוזלה של שווי השימוש הליניארי ב־2011 (שנקבע על 2.49%).

 

בתחילת השבוע פרסם "כלכליסט" בדיקה שערך בקרב חמש מחברות ההייטק הגדולות במשק. מהבדיקה עלה כי מאז כניסת חבילת המיסוי הירוק לתוקף לא חלו כל שינויים משמעותיים בהיצע המכוניות לעובדים. הסיבות לכך הן העדפה של מעסיקים שלא לבדל בין עובדים, חוסר רצון של חברות הליסינג לספק מכוניות מדגמים שפולטים מעט מזהמים, וגם חוסר מודעות של הצרכנים לקיומם של דגמים נקיים.

 

מרשות המסים נמסר בתגובה: "ההזמנה אכן נשלחה. סוגיית פרק הזמן הקצר הועלתה עוד במהלך הדיון בכנסת, ועדיין זו היתה החלטתו של יו"ר ועדת הכספים, הרב ‏משה גפני. ייתכן שהמסקנות שיועלו בפורום יושפעו מהתקופה שבה מופעל המיסוי הירוק - מידע שייכלל במסגרת הדיווח לוועדת הכספים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x