$
תיירות

רוצים לחזור לקלאבים? טורקיה משקיעה שני מיליון דולר בקמפיין שיווקי בישראל

נספח התיירות של טורקיה בישראל: "טורקיה היתה, היא עדיין ותישאר גם בעתיד בטוחה עבור הישראלים". לדבריו, "אנו משיקים את הקמפיין כדי לשמור על רעננות המותג"

יסמין גיל 11:0503.03.10

"טורקיה היתה, היא עדיין ותישאר גם בעתיד בטוחה עבור הישראלים", כך אמר הבוקר (ד') נספח התיירות של טורקיה בישראל, אינאנץ' אוזצ'קמק, באירוע השקת הפעילות השיווקית בארץ, של לשכת התיירות הטורקית. "אני מכיר את הטורקים ואת הישראלים והקשר בין העמים בן מאות שנים", הוסיף הנספח.

 

במסגרת

הפעילות השיווקית ל-2010, יחל מחר ולמשך שבועיים מסע פרסום נרחב בערוצי הטלוויזיה המסחריים, בעיתונות הכתובה, בשילוט חוצות ובאתרי אינטרנט, בהיקף של כשני מיליון דולר. תחת הכותרת 'ראית הכל ולא ראית כלום', יוצגו אטרקציות תיירותיות נוספות בטורקיה, מעבר לנופשונים המוכרים.

 

"טורקיה הייתה היעד מספר אחת עבור הישראלים למשך תקופה ארוכה", אמר נספח התיירות, אוזצ'קמק, "ב-2009 אמנם חלה ירידה במספר הישראלים שהגיעו למדינה, אולם עדיין מאות אלפים הגיעו לחופי ולערי טורקיה. ישראלים מרגישים בבית בטורקיה".

 

על פי נתוני רשות שדות התעופה, ב-2009 נרשמה תנועה של 891 אלף נוסעים מנתב"ג לטורקיה וחזרה, ירידה של 33% לעומת 2008. חלקם, אגב, הם נוסעי המשך עם חברת התעופה טורקיש איירליינס, ליעדים אחרים בעולם.

 

כשנשאל על הקשר בין הירידה החדה בתנועת התיירות הישראלית לטורקיה ב-2009, וקיום הקמפיין בזמן הנוכחי - רגע לפני תחילת עונת נסיעות הקיץ - העדיף אוזצ'קמק שלא לקשר בין השניים ורק אמר: "אנו משיקים את הקמפיין כדי לשמור על רעננות המותג".

 

ספי שקד, מבעלי משרד הפרסום ענבר-מרחב-שקד, שיצר את הקמפיין עבור לשכת התיירות הטורקית - מצא את עצמו מגיב במהלך אירוע ההשקה הבוקר, בעיקר בנושא 'החרם' הישראלי על טורקיה, ופחות בנושא הקמפיין עצמו: "בפריז ראיתי אנטישמיות כלפי ישראלים, וכך גם בסקנדינביה ובלונדון. בטורקיה לעומת זאת, נשארה האהבה כלפי הישראלים. תזכירו את השם 'רביבו' לנהג המונית, הוא יחבק אתכם. אם נתחיל להתחשבן עם כל מדינה שיש לה בעיות איתנו, לא נטייל בעולם, שכן הרשימה ארוכה מאוד".

 

על פי נתוני לשכת התרבות והתיירות הטורקית, בינואר האחרון חלה עלייה של 34% בתנועת הישראלים לטורקיה, בהשוואה לינואר 2009 - אז שלהי מבצע 'עופרת יצוקה'. מדובר בכ-9,000 ישראלים שהגיעו לטורקיה בינואר 2010, לעומת 6,727 בינואר 2009, 17.5 אלף שהגיעו בינואר 2008 ו-13.4 אלף בינואר 2007.

 

ועדי העובדים עצבניים

 

בתוך כך, חברת 'ועדים' המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית-חברתית של ועדי העובדים בישראל, מיהרה להוציא  הודעה לעיתונות, לפיה: "במקום להשקיע מיליוני דולרים על שכנוע ישראלים לבוא לטורקיה, שישקיעו את הכסף בשיפור האווירה ברחוב הטורקי כנגד ישראל".

 

על פי ההודעה, ועדי העובדים הגדולים במשק, בהם אלו של שירותי בריאות כללית, אגד, אל על, הבנק הבינלאומי, האוניברסיטה העברית, רפאל, שטראוס, אסם, קמ"ג, תנובה, טבע, צים, מכתשים ונמלי ישראל, "חזרו והביעו היום כעס רב על ניסיונות נספח התיירות של טורקיה, לשבור את חרם הצרכנים עליו הכריזו הוועדים. החרם יימשך כל עוד לא תשתנה האווירה בטורקיה שעדיין עוינת. ישראלים מרגישים לא רצויים בטורקיה".

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x