$
בארץ

מישהו אמר משבר? הייבוא האישי של מכוניות כמעט ולא הצטמצם מתחילת השנה

בלעדי: למרות המיסוי הירוק שיושם בספטמבר, ב-11 החודשים הראשונים של השנה הוגשו 2,200 בקשות ליבוא אישי של מכוניות - ירידה מזערית לעומת התקופה המקבילה ב-2008 שהיתה תקופת שיא

תומר הדר 20:29 09.12.09

 

למרות המיסוי הירוק והמשבר הכלכלי, ענף היבוא האישי של מכוניות לא מראה כמעט סימני חולשה. מנתונים ראשוניים שהגיעו לידי "כלכליסט", המסכמים את מספר הבקשות ליבוא אישי שהוגשו ב-11 החודשים הראשונים של השנה, עולה שהוגשו כ-2,200 בקשות ליבוא אישי, לעומת 2,300 בקשות בתקופה המקבילה אשתקד. 2008 נחשבה לשנת שיא בענף היבוא האישי (לשם השוואה, ב-11 החודשים הראשונים של 2007 הוגשו 900 בקשות יבוא אישי, ובשנה שקדמה לה הוגשו רק 400 בקשות).

 

  

על פי נתוני משרד התחבורה, ענף היבוא האישי ספג מכה בחודש ספטמבר, בו יושמו לראשונה תקנות המיסוי הירוק, שהרעו עם רכבי השטח והיוקרה המזהמים שמהווים את רוב המכוניות ביבוא אישי. עם זאת, לאחר מכן נרשמה התאוששות מחודשת בענף: כך בחודש יוני האחרון הוגשו 300 בקשות יבוא אישי וגם בחודש מאי, אך מספר זה צנח ל-162 מסירת בספטמבר.

 

באוקטובר עלתה כמות המכוניות ביבוא אישי ל-178 ובנובמבר נרשמה צמיחה נוספת ל-180 מכוניות. גורמים המעורבים בענף היבוא האישי מעריכים כי ממוצע המכירות החודשי צפוי אף לעלות לכ-200 מכוניות בחודש הבא. הסיבה לתחזיות הזהירות לגבי מספר המכוניות שיימסרו בכל חודש היא האיסור שהטיל משרד התחבורה לאחרונה על יבואם של כמה דגמי מכוניות שנהנים מפופולאריות גבוהה ביבוא אישי, כגון פורד מוסטאנג, שברולט קמארו וסוזוקי XL7. איסור זה עתיד להתרחב לדגמים נוספים ולהגביל משמעותית את מספר המכוניות שיגיעו ארצה ביבוא אישי.

x