$
רכב

בדיקת "כלכליסט" - המרוויחים מהורדת מס הקנייה: היבואנים

למרות הורדת מס הקנייה מ־90% ל־83%, היבואנים הוזילו בשיעורים של כ־2% בלבד את מכוניות היוקרה, שבהן ההוזלה היתה אמורה להיות מורגשת. היקף ההוזלה של יבואנית וולוו ויגואר, למשל, זהה למכונית שעולה 500 אלף שקל ולזו שעולה מיליון

שרון ביידר ותומר הדר 07:0730.11.09

הורדת מס הקנייה על כלי רכב חדשים ביום חמישי האחרון לא היתה צפויה להשפיע רבות על מחירי המכוניות העממיות, אבל היתה צפויה להוזיל את רכבי היוקרה. עם זאת, מבדיקת "כלכליסט" עולה שיבואני רכב רבים אמנם הפחיתו את מחיריהן של מכוניות היוקרה, אך לרוב אלה הנחות זעומות שלא מגיעות אפילו ל־1% מערך הרכב.

 

בחלק מהמקרים בחרו היבואנים להוזיל בשיעור זהה את כל הדגמים שהמותג משווק, אף ששיעור הפחתת מס הקנייה על דגם מסוים אינו זהה לשיעור ההפחתה על דגם אחר. לציבור אין כל יכולת לדעת מה הם שיעורי ההנחות האמיתיים שמגיעים לו, כי הוא אינו יודע את הסכום שמשלם היבואן ליצרן הרכב עבור המכונית, סכום שממנו נגזר שיעור ההוזלה.

 

 

בשבוע שעבר התקבלה בוועדת הכספים החלטה שאמורה להיטיב עם כלל רוכשי המכוניות החדשות בישראל: הורדת מס הקנייה המוטל על מכוניות חדשות מ־90% ל־83%. הורדת המס נכנסה לתוקף ביום חמישי שעבר. הנהנים העיקריים מהורדת המס הם רוכשי מכוניות היוקרה.

 

זאת משום שהורדת המס החלה על מכוניות עממיות מתקזזת עם ביטול הטבת המס, בשווי כ־2,500 שקל, שניתנת לרוכשי מכוניות עם מערכת בקרת יציבות אלקטרונית. לעומת זאת, במכוניות היוקרה הטבת המס על המערכת היוותה בכל מקרה שיעור קטן ביותר ממחיר הרכב.

 

מבדיקת "כלכליסט" עולה כי ההוזלות שמעניקים יבואנים על מכוניות היוקרה נעות בין 5,000 שקל ל־20 אלף שקל שמהווים 1%–2% ממחיר הרכב.

 

מבין יבואני הרכב, יבואנית לקסוס, לקס מוטורס, העניקה את ההנחות הגדולות ביותר: מחירה של לימוזינת הפאר לקסוס LS460, שעמד על 750 אלף שקל, הוזל ל־730 אלף שקל - הנחה של 2.6%.

 

חברת מאיר, יבואנית וולוו ויגואר, מעניקה הנחה אחידה בשני המותגים. כך למשל, וולבו S80 2.5 טורבו פרימיום עולה 399 אלף שקל לאחר הנחה של 5,000 שקל. ההנחה הזאת תקפה גם לרוכשי רכב השטח XC0 בגרסתו הבכירה ביותר, שעולה 579 אלף שקל לפני הנחה. ביגואר הוזלו כל הדגמים ב־10,000 שקל. וכך, יגואר XF שעולה 459 אלף שקל ומכונית הקופה יגואר XKR שעולה 1,135,000 שקל קיבלו את אותה הנחה בדיוק.

 

בצ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, הופחתו המחירים באחוזים מזעריים. רכב ה־SUV Q7, לדוגמה, הוזל ב־7,900 שקל ל־516 אלף שקל.

 

הפחתות המחירים בקרב יבואני היוקרה צפויות להשפיע כבר במחירון הרכב הקרוב: "כל מכוניות היוקרה שמחירן יותר מ־250 אלף שקל יאבדו ערך בשיעור של 2%–3%", מסר ל"כלכליסט" שמאי הרכב לוי יצחק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x