$
רכב

חוזי הליסינג מתארכים, והציים עתידים להתיישן

חברות רבות מבקשות להימנע מתעריף שווי השימוש הליניארי, ומקדימות את חתימת החוזים

שרון ביידר 09:4514.10.09

צי מכוניות הליסינג בישראל עומד להיות מעט ישן יותר. הסיבה: חברות גדולות רבות מחדשות את חוזי הליסינג שלהן לארבע שנים (ולא שלוש כמקובל), ואף מקדימות את חידוש החוזה שלהן, במטרה להמשיך ולשלם על פי התעריף של קבוצות השימוש, ולהימנע מתשלום בשיטה הליניארית, שנכנסת לתוקף בינואר

2010.

 

הארכת החוזה לארבע שנים מאפשרת לעובדים ליהנות משנה נוספת שבה ישלמו על פי תעריף קבוצות השימוש, הזול יותר, ולא לפי שיטת שווי השימוש הליניארית היקרה יותר, שתונהג בינואר. עובדים שמעסיקיהם יקדימו את חידוש חוזה הליסינג ימשיכו לשלם לפי המודל הישן והמשתלם יותר.

 

חברות הליסינג מעדיפות חוזים קצרים יותר, בשל עלויות תחזוקה יקרות יותר בשנה הרביעית ופקיעת אחריות היבואן. העסקאות לארבע שנים מוגבלות לקילומטראז': "עסקה כזו משתלמת ללקוח, אם הוא נוהג עד 20 אלף ק"מ בשנה בממוצע" אמר ל"כלכליסט" מוני בר, יו"ר איגוד חברות השכרת הרכב והליסינג באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל חברת הליסינג באדג'ט.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x