• תפריט
תיירות

ישראייר לבג"ץ: ההחלטה לאפשר לאל על לטוס לאילת התקבלה באופן שערורייתי

החברה דורשת לאסור על שר התחבורה, ישראל כץ, לטפל בנושא - "מאחר שאינו יכול לבחון את הסוגיה ללא משוא פנים וללא דעה קדומה"

יסמין גיל 14:3621.09.09

כחודש לאחר הודעת משרד התחבורה כי יאפשר לחברת אל על להפעיל טיסות סדירות בין נתב"ג לאילת, לצד ארקיע וישראייר - עתרה היום ישראייר לבג"ץ, בדרישה לבטל את ההחלטה. גורמים בענף מעריכים כי גם ארקיע תנקוט צעד דומה בקרוב.  

 

"החלטת שר התחבורה לאפשר לאל על להפעיל

טיסות סדירות מנתב"ג לאילת התקבלה בהליך פגום מן היסוד, ותוך הפרת חובות מנהליות בסיסיות, ובכללן שלילת זכות הטיעון של ישראייר והפרת חובת השימוע", נכתב בעתירה.

 

בעתירתה מבקשת ישראייר מבית המשפט מתן צו ביניים להחלטת משרד התחבורה עד לקבלת החלטה, וכן קביעת דיון דחוף בנושא.

 

ישראייר דורשת בעתירתה כי קבלת החלטה בנושא אל על והטיסות לאילת "תתקבל על ידי שר אחר לו תועבר סמכותו של שר התחבורה ישראל כץ; זאת, לנוכח העובדה כי דעתו של כץ כבר מנויה וגמורה עמו לאפשר לאל על להפעיל טיסות מנתב"ג לאילת, וכי אין הוא יכול לבחון סוגיה זו ללא משוא פנים וללא דעה קדומה".

 

עוד נכתב בעתירה כי "מדובר בהחלטה מוטעית בעלת פוטנציאל הרסני שהתקבלה באופן שערורייתי ולאחר ששר התחבורה הצהיר ברבים מה תהיה תוצאת ההליך עוד טרם הוחל בו".

 

בתוך כך, למרות האישור הרשמי שניתן לאל על להתחיל להפעיל טיסות בקו לאילת, משרד התחבורה טרם מסר לה את תאריך תחילת הפעילות, התדירויות וקיבולת המושבים שהיא תוכל להפעיל. בהודעת משרד התחבורה מלפני חודש נמסר כי היבטים אלו "ייקבעו לאחר עבודת מטה שתתבצע על ידי רשות התעופה האזרחית". לכן ,אל על, למרות האישור החגיגי, עדיין לא התחילה להפעיל טיסות פנים ארציות לאילת. 

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "השר ישראל כץ ומשרדו ימשיכו לקדם את מדיניות הליברליזציה בענף התעופה ולעודד את התחרות. השיקול שעומד לנגד עיניו של שר התחבורה הוא טובת אזרחי מדינת ישראל ואנו נכבד כל החלטה שתתקבל על ידי בג"ץ".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x