$
רכב

בלעדי - מכה ליבוא האישי: לוי יצחק יפחית ערך לרכב יבוא אישי במחירון

שיעורי ההפחתה שייקבעו במחירון הרכב החודשי יהיו גבוהים משיעורי ההפחתה הנהוגים למכוניות חדשות שנרכשו בישראל

תומר הדר ושרון ביידר 07:0715.09.09

פרשת היבוא האישי מסתעפת. שמאי הרכב לוי יצחק, שמוציא מדי חודש מחירון רכב שעל פיו נקבעים ערכיהן של המכוניות המשומשות הנמכרות בישראל, עומד להכניס למחירון הרכב סעיף שמפחית מערכן של מכוניות ביבוא אישי אם אלה שימשו בחו"ל כמכוניות השכרה או ליסינג - כך נודע ל"כלכליסט".

 

שיעורי

ההפחתה שייקבעו במחירון יהיו גבוהים משיעורי ההפחתה הנהוגים כיום למכוניות חדשות שנרכשו בישראל, זאת מכיוון שלדברי יצחק, רוב המכוניות ביבוא אישי מגיעות מארצות הברית שבה מרחקי הנסיעה - כמו גם אופי השימוש ברכבי ליסינג והשכרה - שונים מן הנהוג בארץ.

 

בימים הקרובים צפוי צוות שמאים להתחיל ולבחון את הנושא. "הערכת הרכב נעשית לפי הרישיון", אמר יצחק. "מאז שתוקנה התקנה ולא רושמים שנת ייצור ברישיון אלא שנת עלייה לכביש, לנו כקבוצה אין יכולת לדעת מתי אכן יוצרה המכונית".

 

עוד הוסיף יצחק כי אם משרד התחבורה יבחר לשנות את שנות הייצור הנקובות ברישיון הרכב של מכוניות מיבוא אישי, יחושב שוויין במחירון לפי שנת הייצור העדכנית ולא לפי מועד הגעתה של המכונית לישראל.

 

כיום חלק ניכר מתחום הסחר ברכב מיבוא אישי מתנהל על פי מחירון לוי יצחק. לפני כשנה צורף למחירון הרכב של לוי יצחק מחירון נוסף שבו מפורטים מחיריהן של מכוניות משומשות ביבוא אישי. מחירי המכוניות ביבוא אישי שמצוינים במחירון נמוכים כבר כיום ממחיריהן של מכוניות מקבילות שנרכשו חדשות בארץ.

 

כפי שפורסם ב"כלכליסט", בשנתיים האחרונות הגיעו ארצה אלפי מכוניות ביבוא אישי שרישיונות הרכב שלהן אינם משקפים ככל הנראה את ייעודן המקורי בעת ששהו בחו"ל. בשבוע שעבר פתח איגוד יבואני הרכב קו סיוע מיוחד עבור בעלי מכוניות שהגיעו לארץ ביבוא אישי. לפי איגוד יבואני הרכב, עד כה פנו עשרות בעלי מכוניות ביבוא אישי לאיגוד בבקשת עזרה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x