החל מיום ראשון: עובדי מכון התקנים לא ינפיקו חשבוניות מס
הוועד נוקט צעדים ארגוניים בעקבות פיטורי שתי פקידות במכון - וחשש מפיטורים של עובדים נוספים
החל מיום ראשון הקרוב לא יונפקו חשבוניות מס ללקוחות מכון התקנים - כחלק מהצעדים הארגוניים שנוקטים העובדים. מדובר באלפי חשבוניות המונפקות מדי חודש.
"אנחנו לא רוצים פגוע בלקוחות, אלא בהנהלת המכון", אמר ל"כלכליסט" צביקה גרינוולד, יו"ר ועד עובדי מכון התקנים. "אם ההנהלה תמשיך לא לדבר איתנו - נחריף את הצעדים".
בישיבת ועד שהתקיימה הבוקר (ד'), הודיע גרינוולד כי החל ממחר ישובו הפקידות לתת מענה טלפוני, לאחר יומיים בהם לא ענו לטלפונים.
הוועד נוקט צעדים ארגוניים בעקבות פיטוריהן של שתי פקידות במכון וחשש מפיטורים של עובדים נוספים. זאת, כחלק מהארגון-מחדש שמעוניינת בו הנהלת המכון. הוועד דורש לא רק לעצור את פיטורי השתיים, אלא אף להעניק להן קביעות, כפי שלטענתו דורש ההסכם הקיבוצי.
לדברי גרינוולד, פקידות משתכרות כ-3,000-3,500 שקל בחודש, ופקידה בשיא הוותק מגיע לשכר של 5,000 שקל בחודש.
תגובת מכון התקנים הישראלי: "העיצומים אותם נוקט ועד העובדים החל מיום חמישי האחרון אינם חוקיים ופוגעים בעבודת המכון. סיום העסקת עובדים ארעיים במכון התקנים אינו חלק מ'גל פיטורים', אלא מהווה חלק מיישום הסכמי העבודה, ואין לו כל קשר לרה-ארגון. כל ניסיון לכרוך את הפיטורים ברה-ארגון, תוך ידיעה ברורה שאין הדבר כך, נעשה שלא בתום לב ועל מנת לפגוע במערכת יחסי העבודה בתוך המכון".


