$
רכב

בשל המיתון - ירידה של 7% בפניות לשירותי דרך של שלמה SIXT

בשלושת החודשים הראשונים של השנה טיפלה החברה בכ-42 אלף קריאות, זאת לעומת 45 אלף ברבעון המקביל אשתקד. כ-55% מהקריאות התקבלו באזור המרכז, 20% בצפון והשאר בדרום

ליאור גוטמן 09:3002.04.09
המיתון במשק משפיע על היקף העבודה בענף שירותי הדרך: ברבעון הראשון של שנת 2009 נרשמה ירידה של 7% במספר קריאות השירות לטכנאים, חשמלאים וניידות חילוץ. כך עולה מנתוני שלמה SIXT רשת מוסכים ושירותי דרך שהגיעו לידי "כלכליסט". בשלושת החודשים הראשונים של השנה טיפלה החברה בכ-42
אלף קריאות, זאת לעומת 45 אלף ברבעון המקביל אשתקד. בשלמה SIXT מייחסים את הירידה בהיקף הפעילות למיתון ששורר במשק. "לאנשים יש כיום פחות כסף לקניות או להוצאות דלק, ולכן היקף הנסיעה קטן. כמובן שהדבר משפיע על מספר הקריאות בהן אנו מטפלים מדי חודש", מסבירים בחברה.

 

יצוין שסוף פברואר התאפיין במזג אוויר גשום יחסית, מה שהביא לעלייה של 40% בכמות הקריאות למשך ארבעה ימים. בשלמה SIXT מסבירים שלולא סערת הגשמים הפער במספר הקריאות בין הרבעונים עלול היה להיות גבוה יותר. מניתוח הנתונים עולה שכשני שליש מהלקוחות פתרו את הבעיה בסיועו של טכנאי. לעומתם, שאר הלקוחות נאלצו לחכות לרכב חילוץ. כ-55% מהקריאות התקבלו באזור המרכז, 20% בצפון והשאר בדרום. עוד עולה מנתוני החברה שיום ראשון נרשם כעמוס ביותר בתקלות עם כחמישית מהפניות, ואילו יום שבת מרכז כ-9%ם בלבד מסך החילוצים.

 

פילוח הסיבות לקריאת חילוץ מעלה ממצא מעניין: בעוד שרוב הסיבות לקריאה נובעות מחוסר יכולת להניע את הרכב (20% מהקריאות), במקום השני בטבלת הקריאות מיוחס לנורה שרופה (16%). שאר הסיבות לקריאת טכנאי או גרר חילוץ הן כיבוי מנוע בזמן נסיעה (12%), בעיות במערכת הקירור (10%) ותאונה (9%). סיבות הקריאה הנדירות ביותר הן חלון שלא עולה (0.13% מהקריאות) ובעיות במתג ההתנעה (0.15% מהקריאות). כל הנתונים מתייחסים לתקופה שבין ה-1 בינואר ועד ל-25 במרץ.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x